پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵
پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵

دکتر محمد فرهادی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصيلي ۱۳۹۶-۱۳۹۵ پیامی صادر کرد.

به گزارش یوپنا ، متن پیام دکتر فرهادی بدین شرح است :
فرا رسيدن سال تحصيلي جديد را به تمامي دانشگاهيان، اعضاي هيئت علمي، كاركنان و دانشجويان پرتلاش تبريك و تهنيت مي گويم.
وزارت علوم براساس برنامه ريزي دولت تدبير و اميد و ميثاق اين وزارتخانه با مجلس در جهت ارتقاي كيفيت، دانشگاه هاي پاسخگو، بين المللي كردن دانشگاه ها و ساير برنامه ها گام هاي مؤثري برداشته و توفيقات فراواني را كسب كرده است. كشور ما با توليد ۱/۸۲درصد علم جهاني در حال حاضر و كسب رتبه ۱۶ توانسته است تقريباً ۲ برابر نسبت جمعيت خود در خدمت توليد علم جهاني باشد.
حضور تعدادي از دانشگاه هاي ايران در رتبه بندي هاي معتبر جهاني و تعداد قابل توجهي از استادان در زمره برترين هاي علمي جهان مؤيد اين نكته است كه تلاش هاي جامعه علمي و دانشگاهي ايران عزيز به ثمر نشسته و عرصه علم و فناوري دنيا امروز دستاوردهاي علمي ما را باور و به نتايج پژوهش هاي ما چشم دوخته است.
تمايل مراكز آموزش عالي و تحقيقاتي سراسر دنيا براي تبادل استاد و دانشجو و حضور مسئولان علمي كشورها و انجام پروژه هاي آموزشي و پژوهشي مشترك نيز  گواهي بر اين مدعاست.
 زيرساخت ها و بنيان هاي فراهم آمده در حوزه هاي آموزش عالي، تصويب طرح آمايش و جهت گيري به سمت توسعه هدفمند، ساماندهي دانشگاه ها و موسسه هاي آموزش عالي، بازنگري اساسي در برنامه هاي درسي، تعديل ظرفيت ها متناسب با امكانات و مأموريت ها نيز، ضامن و پشتوانه ارتقاي كيفيت آموزش عالي است.
همچنين، توسعه پارك هاي علم و فناوري، مراكز رشد و شركت هاي دانش بنيان دليل پايبندي و تعهد اين وزارتخانه بر تحقق امر مهم تجاري سازي توليدات علمي و حاكميت علم و دانش در كليه امور به خصوص اقتصاد دانش بنيان است.
همكاران ارجمند؛
امروز رهنمودها و حمايت هاي مقام معظم رهبري و محيط مساعدي كه با همت و تلاش صاحب نظران حوزه علم و فناوري، با اتكاي به حمايت هاي بي دريغ دولت تدبير و اميد و فضاي بين المللي به وجود آمده است، مسئوليت مضاعفي را متوجه دانشگاهيان مي سازد.
در چنين فضاي پرنشاطي است كه مي توان از اعضاي هيئت علمي انتظار داشت كه با تجهيز خود به آخرين دستاوردهاي علم، پژوهش و فناوري، آماده پاسخگويي به دانشجويان پرسشگر، خلاق و توانمند باشند و با ياري آنان ضمن حل مسائل و مشكلات كشور، در راستاي توسعه علمي و همه جانبه گام بردارند.
از دانشجويان عزيز نيز انتظار مي رود با غنيمت شمردن اوقات گرانقدر جواني و با تلاش و همت مثال زدني، دين خود را به ملت بزرگوار و نظام جمهوري اسلامي ايران ادا كنند.
وزارت علوم هم خود را متعهد مي داند كه از هيچ تلاشي براي رفع مشكلات دانشجويان و دانشگاهيان دريغ نورزد.
در خاتمه از درگاه خداوند متعال براي همه دست اندركاران نظام آموزش عالي، سالي پر از اميد و نشاط و مشحون از موفقيت در رسيدن به مرجعيت علم و فناوري در جهان آرزومندم.