افزایش سه برابری صدور معاینه فنی خودرو
افزایش سه برابری صدور معاینه فنی خودرو

رئیس ستاد معاینه فنی تهران از رشد ۳۰۰ درصدی صدور برگه معاینه فنی در شهریور امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

رئیس ستاد معاینه فنی تهران از رشد ۳۰۰ درصدی صدور برگه معاینه فنی در شهریور امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش یوپنا به نقل از مهر، سید نواب حسینی منش با بیان اینکه با توجه به اجرایی شدن طرح کاهش و با وجود همه هشدارها که از قبل داده شده است اما باز مردم مراجعه به مراکز معاینه فنی را به روز آخر موکول کردند و هم اکنون شاهد ترافیک بسیار سنگینی در این مراکز هستیم گفت: امروز از ساعت ۷:۳۰ کار مراکز معاینه فنی آغاز شده است و خدمات رسانی تا زمانیکه مردم حضور داشته باشند ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در هر حال ظرفیت مراکز محدود است و با سرعتی ثابت می توان خدمات رسانی کرد و مردم برای اطلاع از آخرین وضع مراکز معاینه فنی و تخمین طول صف آن می توانند عدد یک را به سامانه ۲۰۰۰۱۱۲ ارسال کنند.

سخنگوی طرح کاهش گفت: با توجه به بحث الزام دریافت معاینه فنی و جریمه ۵۰ هزار تومانی که قرار است برای کسانیکه معاینه فنی ندارند دریافت شود شهریور امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش صدور معاینه فنی را داشته ایم که البته در شش ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۰ درصد داشته ایم.

رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: از مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو که مکلف به دریافت معاینه فنی هستند یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو معاینه فنی دریافت کرده اند.

حسینی منش از مردم خواست با مراجعه به مراکز معاینه فنی به تهران و یا شهرستانها حتما برای خودروهای با عمر ۵ سال به بالا معاینه فنی دریافت کنند.

وی گفت: البته ما تا هفته های آینده نوبت دوم ساعت کاری مراکز معاینه فنی را از ساعت ۱۶ تا ۲۴ فعال خواهیم کرد.

حسینی منش با اشاره به اینکه طرحهای کاهش آلودگی هوا در بلند مدت جواب می دهد افزود: البته بر اساس مطالعات دانشگاه های معتبر با اجرایی شدن مرحله نخست طرح کاهش شاهد کاهش ۱۰ درصدی آلودگی هوای شهر تهران خواهیم بود.

وی گفت: ما در مراکز معاینه فنی تهران به همه خودروها، معاینه فنی می دهیم و حتی اگر خودروهای فرسوده استاندارد باشند معاینه فنی دریافت می کنند اما امیدواریم خودروهای کاربراتوری و فرسوده از چرخه خارج شوند.