دیدار مدیر عامل بانک ملی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت
دیدار مدیر عامل بانک ملی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

مدیرعامل بانک ملی ایران همراه مسئولان این بانک با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه دیدار و درباره برنامه های این بانک برای خدمات رسانی بیشتر به زائران عتبات عالیات گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در این دیدار به ظرفیت های موجود برای افزایش تعداد زائران اعزامی به عتبات و زائران عراقی که به ایران سفر می کنند اشاره کرد و لزوم توجه به توسعه همکاری شبکه های بانکی دو کشور در ارائه خدمات به زائران را خاطر نشان ساخت.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به این که با افزایش امنیت در عراق، شرایط بهتری نیز در این کشور فراهم خواهد شد، اظهارداشت: عراق رو به رشد است و بانک ملی بعنوان بانکی قدرتمند می تواند طرح های خوبی را در این کشور اجرایی کند.
وی به همکاری دو کشور ایران و عراق در عرصه های مختلف از جمله حوزه حج اشاره کرد و گفت: در عراق برنامه های خوبی را پیش بینی کرده اید و باید بستر های مناسب برای استفاده از فرصت های بیشتر فراهم شود.
نماینده ولی فقیه با تاکید بر این که مردم کشورمان در این سال ها در حوزه مسایل اقتصادی صبوری و مقاومت کردند و اکنون انتظار گشایش دارند، خواستار نقش آفرینی بیشتر بانک ها در این زمینه شد و ابراز امیدواری کرد که بانک ملی در توسعه و رشد کشور گام های بلند تری را بردارد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ضرورت شتاب بیشتر در حوزه مسایل بانکی را یادآور شد و برقراری ارتباط با بانک های خارجی را زمینه ساز شرایط بهتر برای فعالیت های بانکی آینده و رشد اقتصاد کشور دانست.
«محمدرضا حسین زاده» مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این دیدار از فعالیت های این بانک در بخش های مختلف گزارشی ارائه و بر آمادگی بانک ملی برای ارائه تسهیلات به زائران عتبات تاکید کرد.
وی به مذاکره با بانک مرکزی عراق برای ارائه خدمات به زائران عتبات در کشور عراق اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم توسعه زیرساخت های بانکی در آن کشور را نیز در برنامه داشته باشیم و در تلاش هستیم تا شعب بانک ملی در شهرهای مقدس نجف و کربلا برای ارائه خدمات به زائران عتبات راه اندازی شود.
حسین زاده افزود: در نظر داریم با همکاری شبکه بانکی عراق زمینه استفاده از کارت بانکی برای زائران در دو کشور را فرهم کنیم.
بر اساس تفاهم نامه همکاری که دیروز یکشنبه، ۴ مهر سال جاری، میان «اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت و «حسین زاده» مدیر عامل بانک ملی به امضا رسید، تسهیلات یک و نیم میلیون تومانی سفرعتبات به دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج و عمره اعطا می شود.

انتهای پیام