نخستین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه پیام نور کشور در مشهد برگزار می شود
نخستین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه پیام نور کشور در مشهد برگزار می شود

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: نخستین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه پیام نور کشور هفتم تا نهم مهرماه جاری در مشهد برگزار می شود.

به گزارش یوپنا، محمد علی داوریار افزود: این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی با حضور ۷۱ تیم از فعالان هوافضا از سراسر کشور برگزار می گردد.
وی اظهار کرد: در بخش دانش آموزی لیگهای گلایدر و موشک آبی و در بخش دانشجویی نیز لیگهای گلایدر و گلایدر رادیو کنترل برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در بخش ویژه مسابقات نیز به صورت آزاد لیگ طراحی پهپاد برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.
داوریار با بیان این که دانشگاه پیام نور خراسان رضوی پس از کسب افتخارات گوناگون در مسابقات استانی و ملی اقدام به برگزاری چنین سطحی از مسابقات کرده است افزود: ازجمله افتخارات استانی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی می توان به کسب مقام اول تا سوم مسابقات لذت پرواز در دانشگاه فردوسی طی سال ۱۳۹۳ اشاره کرد.
وی اظهار کرد: کسب مقام دوم و سوم مسابقات طراحی و ساخت ماهواره دانشجویی (کن ست)، کسب مقام اول و سوم مسابقات هوافضای دانشگاه امیر کبیر و کسب مقام سوم مسابقات دانشگاه صنعتی شریف نیز از افتخارات کشوری کمیته دانشجویی برگزاری مسابقات بوده است.
وی گفت: آخرین دستاورد نیز، کسب مقام اول و دوم مسابقات هوافضای جام شیخ بهایی در دانشگاه نجف آباد بود که شهریور ماه امسال به وقوع پیوست.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی افزود: از جمله برنامه های زیارتی و تفریحی در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در مسابقات می توان به زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع)، بازدید از موزه علوم دانشگاه فرهنگیان، تدارک غذای متبرک حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و همچنین استفاده از امکانات پارکهای آبی مشهد اشاره کرد.
وی اظهار کرد: برای دانشجویان شرکت کننده در مسابقات هوافضا کارگاههایی نیز در نظر گرفته شده که شامل کارگاههای روند طراحی پهپاد، فناوری موشکهای دوربرد و سیکلهای طراحی هواپیما می باشند.
وی گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات از ۱۷ استان کشور از جمله استانهای تهران، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، تبریز، مرکزی، بوشهر، البرز، قم و اهواز هستند.
داوریار ادامه داد: دانشجویان و دانش آموزان استان خراسان رضوی نیز از شهرستانهای سبزوار، فریمان، قوچان و مشهد در این مسابقات شرکت می کنند.