بیان هر گونه سخن تفرقه انگیز در مجالس حسینی حرام است
بیان هر گونه سخن تفرقه انگیز در مجالس حسینی حرام است

آیت الله سید جعفر میرعظیمی از استادان حوزه علمیه قم با بیان این که در این شرایط حساس کشور، هرگونه اقدام تفرقه انگیزانه حرام است، گفت: هیچ کس حق بر زبان آوردن حتی یک کلمه تفرقه انگیز در مجالس حسینی را ندارد، زیرا این کار از نظر شرعی معصیت بوده و فرد تفرقه افکن نیز مدیون خون شهدای ایران و کربلا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از ایرنا، آیت الله سید جعفر میرعظیمی از استادان حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند متعال نمی پسندد که طلبه های ما در مجلس امام حسین (ع) موضع گیری های سیاسی، تفرقه افکنانه و ایجاد ۲ دستگی کنند.
وی گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند هر کس در هر لباسی که باشد حق تفرقه انگیزی ندارد، این سخنان همه اقشار شامل طلاب جوان، آیت الله، پیش نماز و دانشگاهی و … را شامل می شود.
وی ادامه داد: خون شهدای جمهوری اسلامی عجین با خون شهدای کربلاست و باید حرمت آن ها حفظ شود، طلبه های ما مردم را به احکام و مقدمات دین، امر به معروف و نهی از منکر، تولی و تبری دعوت و از طرح مسائل جنجالی، حاشیه سازی و تفرقه انگیزی پرهیز کنند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: درست است که حرکت امام حسین (ع) الهی، سیاسی و عبادی بوده و سیاست ما نیز از دین جدا نیست ولی این به معنای حمایت از یک گروه و کنار زدن گروه دیگر از تریبون های عزاداری امام حسین (ع) نیست.
وی خاطرنشان کرد: موضع گیری های جناحی در مجالس و محافل عمومی، باعث دشمنی و کینه توزی خواهد شد، ما در مقابل این همه دشمن مانند استکبار جهانی، منافقان و مزدوران منطقه، نباید برای خود دشمن دیگری درست کنیم.
وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم همه مسلمانان را به اتحاد و وحدت دعوت کرده و امروز امنیت ما مرهون این وحدت و همدلی است.
میرعظیمی با اشاره به این که اختلاف نظر در کشور طبیعی است، گفت: در رساله مراجع تقلید ما، همه چیزی مانند هم نیست اختلاف نظر هست، ولی به معنای اختلاف بین آن ها نیست، هر کس ایده و نظر خاص خود را دارد و این اختلاف نظرها رحمت است ولی نباید به دشمنی تبدیل شود.
وی گفت: ائمه اطهار (ع) بویژه امام علی (ع) و مساله غدیر و امام حسین (ع) و قیام عاشورا چنان فضائل دارند که مبلغان ما به آن ها بپردازند و برای مردم خوب تشریح کنند، ما در مقابل دشمنان، برای خود دشمن ایجاد نکنیم بلکه باید فضائل ائمه اطهار (ع) را به مردم معرفی کنیم.
آیت الله میرعظیمی، خاطرنشان کرد: امروز در راس امور کشور یک مرجع تقلید و رهبر فرزانه قرار دارد که هیچ جای عالم، چنین رهبری ندارند و باید حول محور ایشان به سمت وحدت و همدلی پیش برویم تا این امنیت پایدار و مثال زدنی ما آسیب نبیند.
وی با اشاره به این که طلاب بدون مطالعه در مجلس امام حسین(ع) حاضر نشوند، گفت: مرحوم فلسفی برای هر سخنرانی خود، ۲ ساعت مطالعه می کرد و ما باید مطالب سخنرانی خود را یادداشت و مطالب را مستند برای مردم بیان کنیم.

انتهای پیام