پتانسیل برآمده از انقلاب عامل موفقیت در هشت سال دفاع مقدس/ صدام تصور می کرد مردم سوسنگرد به استقبال ارتش عراق خواهند آمد
پتانسیل برآمده از انقلاب عامل موفقیت در هشت سال دفاع مقدس/ صدام تصور می کرد مردم سوسنگرد به استقبال ارتش عراق خواهند آمد

معاون سیاسی سپاه پاسداران مهمترین عامل موفقیت در هشت سال دفاع مقدس را پتانسیل برآمده از انقلاب تحت رهبری امام خمینی (ره) دانست.

21-182معاون سیاسی سپاه پاسداران مهمترین عامل موفقیت در هشت سال دفاع مقدس را پتانسیل برآمده از انقلاب تحت رهبری امام خمینی (ره) دانست.

به گزارش یوپنا، سردار رسول سنایی راد؛ معاون سیاسی سپاه پاسداران در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس روز دوشنبه در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد به بررسی متغیرهای دخیل در بروز جنگ تحمیلی پرداخت.
معاون سیاسی سپاه پاسداران، شخصیت صدام و داعیه رهبری جهان عرب، وجود اختلافات ارضی تاریخی و تصور دشمن از این که با ظهور انقلاب در ایران خلاء قدرت ایجاد شده است را به عنوان مهمترین عوامل جنگ عنوان کرد.
وی تصریح کرد: صدام علاوه بر حمایت قدرتهای منطقه ای و فرامنطقه ای و پشتیبانی سازمان های بین المللی تصور می کرد مردم در شهرهایی همچون سوسنگرد به استقبال ارتش عراق خواهند آمد، اما صدام که داعیه رهبری جهان عرب را در سر داشت این را نمی دانست که خوزستانی ها پیش از حس قومیتی عربی خود، ایرانی هستند.
معاون سیاسی سپاه مهمترین عامل موفقیت در برابر دشمن بعثی را پتانسیل برآمده از انقلاب تحت رهبری حضرت امام خمینی (ره) دانست که با هدایت افرادی که قصد همراهی داشتند، انسان هایی خدایی همچون صیاد شیرازی را به جامعه تحویل داد، که توانستند نسل امروز را نیز خدایی کنند.
سنایی راد در ادامه جنگ سوریه را نیز مانند جنگ هشت ساله برشمرد که بر ما تحمیل شده و تصریح کرد: رویارویی با داعشی که از ۸۳ ملیت تشکیل شده و در سوی دیگر انسان هایی که با اخلاص داوطلب حضور در جبه های حق علیه باطل هستند بخشی از شباهت های این دو جنگ است.
وی در پایان حفظ امنیت را نیازمند قدرت دانست و تأکید کرد: ساده اندیشی است اگر تصور کنیم دیگران صرفاً بواسطه پیام دیپلماتیک از ما تمکین می کنند، این پیام نیاز به پشتوانه دارد و آن قدرتی است که دیگر تنها به قدرت نظامی وابسته نیست.

میثم خاکپور