پرداخت تسهیلات رونق تولید برای احیای ۷۵۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال
پرداخت تسهیلات رونق تولید برای احیای ۷۵۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پرداخت تسهیلات رونق تولید برای احیای ۷۵۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال کشور خبر داد.

به گزارش یوپنا، علی یزدانی شامگاه سه شنبه در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان با اشاره به اینکه سال ۹۴ یکی از سخت ترین سال های اقتصادی برای اداره کشور بود، اظهار داشت: در این سال تامین هزینه های جاری با میزان منابع دریافتی از خرانه کشور کارهنرمندانه ای بود، امسال نیز سال سختی برای کشور خواهد بود اما بهتر از سال گذشته است.

تدوین ساختار جدید شرکت شهرک های صنعتی

وی گفت: ما در حوزه ساختار شرکت شهرک های صنعتی برای ایجاد انضباط کاری و افزایش بهره وری نسبت به تدوین یک ساختار جدید اقدام کردیم که ابلاغ این ساختار به استان ها دلیل بر تکمیل تمام پست های سازمانی نیست زیرا تکمیل پست های سازمانی مستلزم اخذ مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی و برگزاری آزمون است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۱ نیرو به صورت شرکتی و مشاوره ای در شرکت شهرک های صنعتی لرستان مشغول فعالیت هستند، افزود: وجود پست های بلاتصدی این امکان را می دهد که با تصویب این ساختار و در چارچوب سیاست های اصلاح نظام اداری کشور و با اخذ مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی کشور در قالب تامین منابع برای جذب نیروی جدید این فرصت برای نیروهایی که شایستگی دارند بتوانند به صورت دائم در شرکت شهرک های صنعتی تثبیت شوند.

یزدانی به عملکرد امسال شرکت شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: در شش ماه اول سال جاری ۹ قرارداد در شرکت شهرک های صنعتی استان بسته شده که کل مساحت واگذار شده  در آن ۳.۲ هکتار بوده است.

پرداخت تسهیلات رونق تولید برای احیای ۷۵۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور با تاکید بر اینکه باید میزان منابع عملیاتی شرکت شهرک های صنعتی استان به ۶۰ درصد برسد، گفت: مدیرکل جدید شرکت شهرک های صنعتی لرستان باید برای تک تک نیروهای این شرکت کار تعریف کند و توسعه صنعتی در استان مستلزم ایجاد همگرایی، همفکری و گره گشایی از کار سرمایه گذاران است.

یزدانی ارتقای رقابت پذیری در حوزه صنایع کوچک و متوسط را از رسالت های شرکت شهرک های صنعتی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: در برنامه اقتصاد مقاومتی هفت برنامه به صورت مستقیم بر عهده شرکت شهرک های صنعتی است.

وی با یادآوری اینکه شرکت شهرک های صنعتی در حوزه شناسایی و راه اندازی هفت هزار و ۵۰۰ واحد راکد و نیمه فعال کشور از محل تسهیلات رونق تولید با وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری دارد، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات بوده که شرکت شهرک های صنعتی کشور با تشکیل کنسرسیوم های صادراتی و تشکیل شرکت های مدیریت صادرات برای افزایش میزان صادرات همکاری می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تا پایان شهریورماه از مجموع هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کشور برای استفاده از تسهیلات رونق تولید بیش از چهار هزار و ۷۰۰ بنگاه که از طریق سامانه بهین یاب ثبت نام کرده منجر به عقد قرارداد توسط بانک ها شده اند.

یزدانی با تاکید بر اینکه برای جهش در حوزه بنگاه های کوچک و متوسط و شهرک های صنعتی باید یک برنامه توفنده اتفاق بیفتد، عنوان کرد: تشکیل خوشه های صنعتی و تشکیل کنسرسیوم های صادراتی از مهمترین گام ها برای توسعه صنعتی هستند.

تشکیل دو خوشه صنعتی در لرستان

وی با اشاره به اینکه تا کنون در لرستان دو خوشه سنگ و جاجیم و گلیم شکل گرفته است، افزود: ما در کل کشور با برنامه معمول خود باید امسال حدود ۱۵۰ هزار نفر را آموزش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور با تاکید بر اینکه به هر سرمایه گذاری که قصد سرمایه گذاری در لرستان را داشته باشد هرگونه تسهیلاتی که بخواهند پرداخت خواهیم کرد، افزود: شرکت شهرک های صنعتی کشور از هرگونه خلاقیت و اندیشه ای که موجب ایجاد یک شغل شده و باعث توسعه استان شود استقبال می کند.

یزدانی گفت: ماموریت شرکت شهرک های صنعتی کشور شامل دو حوزه ایجاد و تامین زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی دو و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط است.

وی بیان کرد: توجه به جلوگیری از هدررفت منابع آب، برق، گاز و … از ماموریت های اقتصاد مقاومتی در راستای بهره وری است و همچنین باید به امر ایمنی در شهرک های صنعتی توجه شود.