آمادگی پلیس ایران برای گسترش همکاری پلیسی با سایر کشورها
آمادگی پلیس ایران برای گسترش همکاری پلیسی با سایر کشورها

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از اعلام آمادگی پلیس ایران برای ایجاد و گسترش همکاری های پلیسی با کشورهای جهان به ویژه پلیس کشورهای وابسته و افسران رابط مقیم در ایران خبر داد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از اعلام آمادگی پلیس ایران برای ایجاد و گسترش همکاری های پلیسی با کشورهای جهان به ویژه پلیس کشورهای وابسته و افسران رابط مقیم در ایران خبر داد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا،  سردار اسکندر مومنی این مطلب را روز چهارشنبه در نهمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای مستقر در تهران عنوان کرد.
وی افزود: پلیس جمهوری اسلامی ایران با امکانات و توانمندی های فراوان در زمینه های مختلف و موضوعات تخصصی آماده همکاری با کشورها با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای مستقر در جمهوری اسلامی ایران را دارد.
وی افزود: وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای دوست می توانند نمایندگان فعالی برای کشورشان در برقراری روابط پلیسی میان کشور متبوع خود و پلیس جمهوری اسلامی ایران باشند و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه استقبال می کند.
مومنی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز قاچاق مواد مخدر در اقصی نقاط جهان به عنوان یک معضل جهانی و به عنوان یکی از تهدیدات اصلی باعث نگرانی عمیق تمامی کشورهاست.
وی ادامه داد: ایران هم در منطقه غرب آسیا واقع شده است؛ منطقه ای که دارای میزان بالای کشت و تولید خشخاش است و به تبع آن تقاضای رو به رشد مصرف مواد مخدر در کشورهای غربی باعث تحمیل مشکلات و تبعات زیانبار آن به این منطقه شده است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: پلیس ایران با تمام توان با اختصاص نیرو و امکانات ویژه در طول سالیان طولانی با قاچاق مواد مخدر به مقابله پرداخته است به گونه ای که تاکنون قریب به سه هزار و ۶۰۰ تن ، شهید و حدود ۱۲ هزار تن، مجروح شده اند.
مومنی تاکید کرد:مبارزه جدی، پایدار و مستمر با معضل مواد مخدر در ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری، آن هم در حوزه بین المللی، مستلزم صرف هزینه های هنگفت مادی و معنوی است که البته پلیس ایران با وجود تحمل ظلم های ناعادلانه ناشی از تحریم ها توانسته است اقدامات و توفیقات قابل توجه و مسئولانه ای را انجام دهد که نتایج آن شامل حال تمام ملل جهان از جمله تحمیل کنندگان سیاست های ظالمانه علیه ایران شده است.
این مقام انتظامی، کنترل مبادی ورودی و خروجی مرزی، ایجاد کانال، احداث دیوار، به کارگیری ابزارهای کنترل و رصد مرز در مرزهای کشور را گوشه ای از اقدامات انجام شده در این زمینه برشمرد.
مومنی اضافه کرد:نیروی انتظامی براساس رهنمودهای رهبری با ایجاد زیرساخت های اساسی و انجام اقدامات کنترلی ومراقبتی به ویژه در حوزه عملیاتی مرزبانی، مبارزه با تروریست، قاچاق مواد مخدر و جرائم سایبری، توفیقات بسیاری را بدست آورده است که می توان به مبارزه موثر و همه جانبه با معضل قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به ویژه از مرزهای شرقی اشاره کرد.
وی افزود: پلیس ایران در سال های اخیر با افزایش تعاملات و ارتباطات خود در عرصه های دو جانبه منطقه ای و بین المللی درمجامع و رویدادهای پلیسی جهانی حضوری فعال داشته است و در نظر دارد تا با همکاری خود با پلیس کشورها و سازمان های بین المللی به ایجاد و برقراری امنیت جهانی کمک کند .
مومنی به عنوان مثال به برگزاری مسابقات المپیک جهانی در برزیل اشاره کرد که در این خصوص پلیس جمهوری اسلامی ایران با توجه به درخواست همکاری سازمان اینترپل و پلیس برزیل برای مشارکت در تامین امنیت مسابقات اقدام به اعزام تیم حرفه ای از افسران پلیس در مدت برگزاری مسابقات به آن کشور کرد.
جانشین فرمانده ناجا افزود:امروزه به واسطه گسترش جرائم در سطح جهان به ویژه جرائم تروریستی، سایبری و سایر جرائم سازمان یافته نیاز به همکاری پلیسی ، قضایی و دیپلماتیک کشورها با یکدیگر بیش از پیش احساس می شود و امنیت جهانی جز با همکاری کشورها با یکدیگر حاصل نمی شود.
مومنی گفت:جرائمی مانند تروریسم، قاچاق مواد مخدر، خشونت، مهاجرت غیرقانونی، جرائم سایبری، مالی و پولشویی، شبکه های جرائم سازمان یافته و قاچاق انسان ، جنبه فرامرزی یافته است و بدیهی است هیچ کشوری مگر در سایه همکاری بین المللی برای نیل به هدف مشترک جهانی قادر به حمایت از شهروندان خود نیست.
این مقام انتظامی تاکید کرد: اگر هر کشوری تصور کند به تنهایی قادر به نقابله با تهدیدات در کشور خود است مرتکب اشتباه شده زیرا امروزه تهدیدات جهانی شده است و بهترین راهکار برای مقابله با آنها همکاری صادقانه و مستمر کشورها با یکدیگر خواهد بود.