ترویج بازی های رایانه ای ایرانی؛ حضور جوانان در فضاهای مجازی سالم تر
ترویج بازی های رایانه ای ایرانی؛ حضور جوانان در فضاهای مجازی سالم تر

مدیر شبکه ملی فرهنگ در رسانه‌های دیجیتال، ترویج بازی های رایانه ای ایرانی را کمک به حضور جوانان در فضاهای مجازی سالم تر دانست.

مدیر شبکه ملی فرهنگ، ترویج بازی های رایانه ای ایرانی را کمک به حضور جوانان در فضاهای مجازی سالم تر دانست.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، مهدی افراسیابی؛ مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با یوپنا در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه سومین دوره جام بزرگ بازیهای رایانه ای خلیج فارس گفت: یکی از فعالیت های عدیده شبکه ملی فرهنگ برگزاری بازیهای رایانه ای است .
وی در ادامه ضمن تأکید بر نقش فعال این شبکه ملی در ترویج بازیهای رایانه ای ایرانی اذعان داشت: امروزه از بازی ها در فرهنگ سازی چه در جهت ارزشی و چه ضد ارزشی استفاده می شود و با توجه به این که جمعیت زیادی در کشور اوقات فراغت خود را با این بازی ها پر می کنند، سرمایه گذاری و فعالیت در عرصه تولید این بازی ها و برگزاری مسابقاتی از این دست می تواند به حضور افراد در فضای های مجازی سالم تر منجر شود.
افراسیابی در ادامه افزود: با وجودی که زمان زیادی از بحث تولید بازی های رایانه ای در کشور نمی گذرد، ولی رشد کمی و کیفی در این عرصه فراتر از انتظار بوده است .
مدیر شبکه ملی فرهنگ با اشاره به این که بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان سیاستگذار اصلی تولید و ترویج این بازی ها محسوب می شود تصریح کرد: از اهداف مهم شبکه ملی فرهنگ انجام کارهای حمایتی و بازار سازی برای بازی های ایرانی است و ما از طریق برگزاری بازی هایی از این دست و معرفی بازی های ایرانی برای مسابقات و همچنین توزیع بازی های مورد تأیید بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ۴۰۰ شعبه خانه های فرهنگ در سراسر کشور از این فعالیت فرهنگی پشتیبانی می کنیم .
افراسیابی در پایان از روند رو به رشد بازی های رایانه ای ایرانی تقدیر کرد و گفت: در دوره اول برگزاری این بازی ها، یک بازی ، در دوره دوم ، دو بازی و در این دوره سه بازی ایرانی در این مسابقات شرکت کردند و کاربران از کیفیت آن ها اظهار رضایت کرده اند.
گفتنی است مرحله نهایی سومین دوره جام بزرگ بازی های رایانه ای خلیج فارس از سوم مهرماه در پردیس سینمایی کوروش آغاز و یکشنبه ۱۱ مهرماه طی مراسمی به کار خود پایان داد.

 

گفت و گو: خاکپور