معاون اول رييس جمهور وارد استان خراسان شمالي شد
معاون اول رييس جمهور وارد استان خراسان شمالي شد

معاون اول رييس جمهور به منظور افتتاح از يك طرح عمراني و بررسي مشكلات استان خراسان شمالي دقايقي پيش وارد اين استان شد.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دكتر اسحاق جهانگيري صبح امروز (سه شنبه) در بدو ورود به فرودگاه بجنورد از سوي استاندار، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بجنورد و شماري از مديران استاني مورد استقبال قرار گرفت.
بازديد و افتتاح سد غلامان، شركت در جلسه بررسي مشكلات استان و حضور در جلسه شوراي اداري استان با محوريت اقتصاد مقاومتي از برنامه هاي معاون اول رييس جمهور در اين سفر يكروزه است.
وزراي نيرو، تعاون،كار و رفاه اجتماعي در اين سفر معاون اول رييس جمهور را همراهي مي كند.
معاون اول رييس جمهور پس از ورود به فرودگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسليت ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين (ع)‌ اظهار داشت: در اين سفر برخي طرح ها از جمله يك سد مهم كه آماده بهره برداري است افتتاح خواهد شد و در جلسه اي با مديران و مسئولين استان به بررسي مشكلات استان خراسان شمالي پرداخته خواهد شد.
دكتر جهانگيري اقتصاد مقاومتي را يكي از برنامه هاي اصلي دولت برشمرد و گفت: استان هاي مختلف اين موضوع را در دستور كار خود قرار داده اند و از پيشرفت خوبي نيز برخوردار هستند.
وي با اشاره به نامگذاري سال جاري تحت عنوان اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل افزود: در سال جاري در ستاد اقتصاد مقاومتي ۱۲۰ طرح مهم در كشور شناسايي و به عنوان سال ۹۵ انتخاب شد كه مبناي انتخاب اين طرحها تحرك بخشي به اقتصاد و رونق به توليد بوده است.
معاون اول رييس جمهور افزود: از ميان اين ۱۲۰ طرح، چند طرح اهميت ويژه اي داشت كه يكي از آنها رفع موانع دريافت تسهيلات براي ۷۵۰۰ واحد صنعتي نيمه فعال و راكد بود كه تاكنون حدود ۱۰ هزار واحد صنعتي توانسته اند از اين تسهيلات استفاده كنند.
دكتر جهانگيري ادامه داد: توسعه صادرات غيرنفتي از ديگر اولويت هاي مهم دولت در سال جاري است و استان هاي مرزي همچون خراسان شمالي نقش مهمي در اين زمينه دارند.
وي اضافه كرد: خوشبختانه در ۶ ماهه نخست سال جاري، تراز تجاري به ميزان ۲ ميليارد دلار مثبت بود و اين يعني روز به روز وابستگي اقتصاد به درآمدهاي نفتي كمتر مي شود.
معاون اول رييس جمهور همچنين مبارزه با قاچاق را از ديگر برنامه هاي اصلي دولت دانست و گفت: دولت در راستاي برنامه حمايت از توليد، مبارزه با قاچاق را با جديت دنبال مي كند.