بسیاری از مشکلات وزارت آموزش و پرورش میراث گذشتگان است
بسیاری از مشکلات وزارت آموزش و پرورش میراث گذشتگان است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بسیاری از مسائلی را که منجر به ارائه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش شده را مشکلات زیرساختی دانست که میراث گذشتگان است.

201606103299693126_orig-copy

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بسیاری از مسائلی را که منجر به ارائه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش شده را مشکلات زیرساختی دانست که میراث گذشتگان است.
معصومه آقاپور علیشاهی؛ نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با یوپنا درخصوص بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: در امر آموزش ما با مسائل پیچیده ای مواجه هستیم که همه آنها مربوط به دوره آقای فانی نیست و در شرایطی که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم نباید تاوان مشکلات زیرساختی که میراث گذشتگان است را از ایشان طلب کنیم.
وی ضمن تأکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به امر آموزش از دیدگاه مردم و مسئولین تأکید کرد: مردم نباید به آموزش به عنوان هزینه ای برای کسب سود و ثروت بنگرند؛ بلکه باید آن را سرمایه انسانی و معنوی قلمداد کنند.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در ادامه، تغییر نگرش را در بین مسئولین نیز چنین عنوان کرد: تا زمانی که دوره های آموزشی در صورتهای مالی به عنوان هزینه در نظر گرفته می شود و نه جزئی از دارائی های سازمان، نمی توان انتظار مفید بودن از این دوره ها را داشت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم مهارت آموزی و ناهمخوانی رشته های تحصیلی با فضای کسب و کار به عنوان مهمترین عوامل نقیصه در ارتباط صنعت با دانشگاه تصریح کرد: بی توجهی به اصلاح این فرآیند باعث شده تا سهم تحصیلکرده های دانشگاهی ۷۹ درصد از نرخ بیکاری را به خود اختصاص دهد.
آقاپور در پایان ضمن اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در خصوص بهره گیری از کلیه منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور اظهار امیدواری کرد: تغییر نگرش در امر آموزش و بهره گیری از کلیه ظرفیت های کشور به توانمندسازی نیروی کار، توسعه کارآفرینی و مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی منجر خواهد شد، که می تواند به تحقق چشم انداز بیست ساله کشور؛ که همانا تبدیل شدن ایران به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با حفظ هویت اسلامی و انقلابی است منجر شود.

گفت و گو: میثم خاکپور