داعش پهپادهایش را از کجا می‌خرد؟+تصاویر
داعش پهپادهایش را از کجا می‌خرد؟+تصاویر

شاید بتوان از آن به عنوان اسب تروا گروه داعش یاد کرد؛ پهپادهایی که در سایت آمازون هم به فروش می‌رسند. به گزارش یوپنا؛ استفاده داعش از پهپادها به حدی رسیده که اخیرا دو جنگجوی کرد بر اثر انفجار پهپادهای داعش جان خود را از دست دادند. علاوه بر داعش دیگر گروه‌های شورشی وابسته به […]

شاید بتوان از آن به عنوان اسب تروا گروه داعش یاد کرد؛ پهپادهایی که در سایت آمازون هم به فروش می‌رسند.
به گزارش یوپنا؛ استفاده داعش از پهپادها به حدی رسیده که اخیرا دو جنگجوی کرد بر اثر انفجار پهپادهای داعش جان خود را از دست دادند. علاوه بر داعش دیگر گروه‌های شورشی وابسته به القاعده نیز با انتشار فیلم‌هایی در سوریه نشان داده‌اند که از پهپادها استفاده می‌کنند.
داعش پهپادهایش را از کجا می‌خرد؟+تصاویر
به دلیل نگرانی‌های ایجاد‌شده نسبت به افزایش استفاده گروه‌های سلفی – تکفیری از پهپادها در سوریه منتقدان از آمازون خواسته‌اند که فروش این پهپادها را متوقف کند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که داعش در عراق با استفاده از این پهپادهای انفجاری علاوه بر کشتن دو جنگجوی کرد باعث مجروح شدن دو سرباز فرانسوی از نیروی ویژه آن کشور شده‌اند. یک مقام نظامی امریکایی گفته که دقیقا معلوم نیست که این پهپاد از کجا بدست آمده‌اند اما داعش با برنامه‌ریزی با استفاده از کنترل از راه دور و کارگذاری بمب در درون پهپادها از آن‌ها استقفاده می‌کند.
اسوشیتدپرس در ادامه به نقل از «جان دوریان» سخنگوی نیروهای نظامی امریکایی در بغداد از پهپادها به عنوان اسب تروا داعش یاد کرده است و می‌گوید که تجهیزاتی مانند مواد منفجره سی -۴، باتری و احتمالا یک تایمز بر روی پهپادها نصب شده‌اند.
داعش پهپادهایش را از کجا می‌خرد؟+تصاویر
او گفته است درباره پهپادهای مورد استفاده داعش هیچ فناوری بسیار پیشرفته‌ای وجود ندارد و آنان از پهپادهای ساده ای استفاده می‌کنند که در سایت آمازون نیز قابل خریداری توسط عموم می‌باشند. قیمت این پهپادها از ۲۵ پوند تا هزار پوند متغیر است.
داعش پهپادهایش را از کجا می‌خرد؟+تصاویر