نیروهای عراقی در ورودی شهر موصل
نیروهای عراقی در ورودی شهر موصل

فرماندهی نیروهای مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی در ادامه پیشروی های خود به ورودی های شهر موصل رسیدند. به گزارش یوپنا و نوشته پایگاه الفرات نیور، فرماندهی نیروهای پلیس فدرال عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نیروهای پلیس پس از آزادسازی روستاهای اطراف موصل اکنون در ورودی این شهر قرار دارند. از سوی […]

فرماندهی نیروهای مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی در ادامه پیشروی های خود به ورودی های شهر موصل رسیدند.

به گزارش یوپنا و نوشته پایگاه الفرات نیور، فرماندهی نیروهای پلیس فدرال عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نیروهای پلیس پس از آزادسازی روستاهای اطراف موصل اکنون در ورودی این شهر قرار دارند.
از سوی دیگر فرماندهی نیروهای مشترک عراق گزارش داد که نیروهای مبارزه با تروریسم به اولین محله‌های شهر موصل که از مرکز این شهر ۴ کیلومتر فاصله دارد، رسیده‌اند.
‘یحیی رسول’ سخنگوی نیروهای مشترک عراق افزود: موفقیت هایی که نیروهای عراقی در ده روز نخست عملیات آزادسازی موصل به دست آورده اند، بسیار ارزشمند بوده و نیروهای مبارزه با تروریسم هم اکنون تا حد زیادی به ورودی های شهر موصل نزدیک شده اند.
وی ادامه داد: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به منطقه ای در محور شرقی موصل نزدیک‌ شده‌اند که این منطقه یکی از اولین محله‌های شهر موصل است.
عملیات آزاد سازی موصل از اولین ساعات روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند.
نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون بیش از ۸۰ روستا، شهرک و منطقه را آزاد کرده و دستکم یک هزار تروریست داعشی را به هلاکت رسانده اند.
انتظار می رود که عملیات آزادسازی موصل با وجود مشارکت حدود ۳۰ هزار نیروی دولتی، مبارزان قبایل سنی و پیشمرگ های کرد، هفته ها یا حتی ماه ها به طول بیانجامد. گفته می شود چهار تا هشت هزار داعشی در موصل مستقر هستند.