بازپس گیری تلفن های بدون کارکرد آغاز شد
بازپس گیری تلفن های بدون کارکرد آغاز شد

سخنگوی شرکت مخابرات ایران از آغاز روند بازپس گیری تلفن های بدون کارکرد با اعمال حق حداقل کارکرد به این شرکت خبر داد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران از آغاز روند بازپس گیری تلفن های بدون کارکرد با اعمال حق حداقل کارکرد به این شرکت خبر داد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، «داود زارعیان» ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان امسال شماری از تلفن های بدون کارکرد به مخابرات برگشت داده شوند و این شرکت بتواند آنها را در اختیار متقاضیان قرار دهد.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران دوم تیرماه امسال درباره متعادل سازی تعرفه های تلفن ثابت اعلام کرد تعرفه درون استانی تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل ۲۰۰ دقیقه برای مناطق روستایی و ۳۳۰ دقیقه برای شهرها تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، سخنگوی شرکت مخابرات ایران نیز با تایید پیاده سازی این تعرفه ها گفت: اکنون نزدیک به ۶ میلیون تلفن ثابت بدون کارکرد در سطح کشور وجود دارد و اجرای مصوبه ۲۳۷ رگولاتوری می تواند شمار قابل توجهی از این تلفن ها را برای مصرف به مخابرات برگرداند.
زارعیان ادامه داد: مبلغ تعیین شده در مصوبه رگولاتوری چندان قابل توجه نیست و شاید بر برگشت دادن تلفن های بدون کارکرد تاثیر چندانی نداشته باشد؛ گرچه بی تاثیر نیز نخواهد بود.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: اجرای این مصوبه سبب شده است شماری از کسانی که بیش از یک خط تلفن در اختیار داشته اند نسبت به برگشت دادن آنها اقدام کنند.
زارعیان بیان کرد: اجرای این مصوبه اگر حتی به برگشت ۱۰ درصد تلفن های بدون کارکرد بینجامد به شرکت مخابرات ایران کمک می کند این تلفن ها را زودتر به متقاضیان بدهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چند روز پیش اعلام کرد: اکنون نزدیک به هشت میلیون تلفن ثابت در سراسر کشور وجود دارد که هیچ استفاده ای از آنها نمی شود، در حالی که شرکت مخابرات بارها اعلام کرده است اگر مردم به این نوع تلفن ها نیاز ندارند به مخابرات برگشت دهند تا به دیگران واگذار شود.
«محمود واعظی» افزود: پیش از این به دلیل دولتی بودن شرکت مخابرات این نوع خط های تلفن هزینه ای به همراه نداشت اما اکنون بررسی شده است هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت قابل توجه است؛ چه از آن استفاده شود و چه نه.
واعظی ادامه داد: تصمیم گرفته شد برای جبران این هزینه ها در شهرهای بزرگ ۱۴ هزار و ۸۵۰ ریال و در روستاها ۹ هزار ریال به عنوان حق کارکرد از خط های بدون کارکرد تلفن گرفته شود، بنابراین کسانی که خط اضافه دارند و استفاده نمی کنند یا باید آن را برگردانند یا باید حداقل هزینه را بپردازند.