بانوان محلات منطقه ۲ در مسیر اجرای پروژه های خرد محلی تسنیم پنجم
بانوان محلات منطقه ۲ در مسیر اجرای پروژه های خرد محلی تسنیم پنجم

همزمان با آغاز پنجمین جشنواره تسنیم و برگزاری کارگاه های آموزشی تسهیل گری در سطح محلات ۲۱ گانه، جلسات طراحی و اجرای پروژه های خرد محلی در این منطقه کلید خورد.

img_8957همزمان با آغاز پنجمین جشنواره تسنیم و برگزاری کارگاه های آموزشی تسهیل گری در سطح محلات ۲۱ گانه، جلسات طراحی و اجرای پروژه های خرد محلی در این منطقه کلید خورد.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی منطقه ۲ تهران، پنجمین جشنواره تسنیم در دو بخش خلاقیت های فرهنگی هنری و ابتکارات جامعه محور با تاکید بر “ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و کاهش فقر با محوریت “خانه های خانواده و سبک زندگی” محلات ۲۱ گانه منطقه ۲ در حالی آغاز به کار کرد که این جشنواره در سال گذشته با استقبال خوب شهروندان و اجرای مطلوب آن توانست بدرخشد.
مسعود خسروی؛ معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ در این خصوص اظهار داشت: پنجمین جشنواره تسنیم منطقه ۲ با اجرای کارگاه های تسهیل گری در ۱۰ محله منتخب و با موضوعات مختلف در بخش ابتکارات جامعه محور و اجرای کارگاه های آموزشی “خلاقیت با هنر بازیافت” در ۹ محله درحال اجرا می باشد که در این راستا و با توجه به پایان کارگاه های تسهیل گری جلسات طراحی و اجرای پروژه های خرد محلی با موضوعات متنوع در سطح محلات آغاز شده است.
وی با اشاره به مشارکت مطلوب بانوان شهر تهران از جشنواره تسنیم در طی دوره های گذشته و دوره جاری، خاطر نشان کرد: نقش بانوان در خانواده به عنوان یک نقش محوری در چگونگی انتخاب سبک زندگی و تربیت فرزندان همیشه مورد تاکید و توجه بوده و این مهم با ایجاد برنامه های مشارکت طلبانه از جمله جشنواره تسنیم در مدیریت شهری گنجانده شده است و خوشبختانه شاهد آن هستیم که بانوان در سطح محلات در عرصه اجرای امور اجتماعی و طراحی پروژه های محلی و همدلی بسیار موفق بوده اند.
خسروی همچنین افزود : امسال با برنامه ریزی انجام شده محوریت جشنواره بر اساس رسیدگی به محرومین و فقر زدایی میباشد که میتواند علاوه بر تحقق روحیه مشارکت جویی و ارتقاء کیفیت زندگی بانوان نقش مهمی را در مسیر کاهش آسیب اجتماعی “فقر ” که اصل مهمی در جهت توسعه اجتماعی محسوب میشود ، ایفا نماید.
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان گفت: امید آن داریم تا با اجرای مطلوب جشنواره تسنیم گام مهمی را در دستیابی به اهداف کلان اجتماعی مدیریت شهری برداریم.