کاشت درخت بازیافتی دانشجویان پیام نور مرکز اراک
کاشت درخت بازیافتی دانشجویان پیام نور مرکز اراک

درخت بازیافتی دانشجویان دانشگاه پیام نور اراک کاشته شد.

 

 

درخت بازیافتی که از مواد دور ریختنی توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور اراک و با مشارکت سازمان های مردم نهاد و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک  ساخته شده است در بوستان ملّت کلانشهر اراک کاشته شد.

به گزارش یوپنا، زهره خدایی بیاتیانی، مدیره پروژه ساخت درخت بازیافتی، گفت: این درخت از مواد بازیافتی و دور ریز شامل بطری های نوشابه، لاستیک و میلگرد و با حمایت های سازمان مردم نهاد کیمیای سبز در مدت ۳ ماه  با هزینه تقریبی ۵۰۰۰۰۰ تومان ساخته شده است.

خدایی افزود: فرهنگ سازی برای تفکیک زباله از مبدأ، استفاده بهینه از مواد دور ریختنی، جلوگیری از هدر رفت منابع ملی و کمک به پاکیزگی شهر از جمله اهداف کاشت نمادین این درخت است.

وی ادامه داد: آنچه که روزانه به عنوان زباله توسط مردم دور ریخته می شود، با کمی تعقل و ابتکار می تواند دوباره وارد چرخه بازآفرینی و استفاده مجدد قرار گیرد. 

وی به  برنامه های این گروه دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: با مواد بازیافتی المان های نمادین را در محیط دانشگاه ایجاد خواهیم کرد که می توان به ساخت المان رد پای سبز با   اشاره کرد.گفتنی است دانشجویان رشته محیط زیست منابع طبیعی و خاک شناسی دانشجویانی در این پروژه همکاری داشته اند.