پیام رای اعتماد به وزرا از منظر نمایندگان مجلس در گفتگو با «یوپنا»
پیام رای اعتماد به وزرا از منظر نمایندگان مجلس در گفتگو با «یوپنا»

روز گذشته، سه شنبه شیرین مجلس برای دولت یازدهم بود و سه وزیر پیشنهادی رئیس جمهور توانستند علیرغم حواشی هایی که برایشان بوجود آورند و حتی از تریبون مجلس اطلاعات غلط از آنها می دادند، رای اعتماد بگیرند.

گروه سیاسی – روز گذشته، سه شنبه شیرین مجلس برای دولت یازدهم بود و سه وزیر پیشنهادی رئیس جمهور توانستند علیرغم حواشی هایی که برایشان بوجود آوردند و حتی از تریبون مجلس اطلاعات غلط از آنها می دادند، رای اعتماد بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، اولین تجربه رای اعتماد برای نمایندگان مجلس دهم مصادف بود با اولین تغییرات در کابینه یازدهم و از این بابت هم مجلس دهمی ها نشان دادند برخلاف نمایندگان دور قبل اهل جنجال سازی نیستند و هم دولت نشان داد مجلس را محترم می شمارد.

این تعامل و همدلی البته به تعبیر برخی روزنامه ها باید «میوه هفتم اسفند» نامید، چرا که همین وزرای معرفی شده نتوانسته بودند از سد حاشیه های مجلس قبل عبور کنند و به صندلی وزارت برسند.

پیام این تغییر نگاه در مجلس را نمایندگان تغییر در فضای مجلس و تعامل و همراهی با دولت می دانند.

تعدادی از نمایندگان مجلس در گفتگو با خبرنگاران «یوپنا» به تحلیل پیام رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت پرداخته اند که در ادامه می آید:

جعفرزاده ایمن‌آبادی: کشور به سمت تعامل، آرامش، وفاق و همدلی حرکت می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: رای اعتماد مجلس دهم به وزرای دولت حاوی این پیام بود که کشور به سمت تعامل، آرامش، وفاق و همدلی حرکت می کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «یوپنا»، بیان داشت: این موضوع نشان داد که به دنبال یک نوع ادبیات جدید در کشور هستیم که در آن مشکلات مردم در راس قرار دارد و هیچ قوه ای به دنبال تنش نیست و با هم برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند.

گودرزی: پیام رای اعتماد، تعامل مجلس با دولت بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رای اعتماد مجلس دهم به هر سه وزیر پیشنهادی دولت نشان داد که فضای مجلس با دوره قبل تفاوت کرده است.

مسعود گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «یوپنا»، در خصوص عدم رای آوری هر سه وزیر فعلی در مجلس نهم، بیان داشت: پیامی که این جلسه رای اعتماد داشت، تفاوت نوع نگاه و نحوه تعامل مجلس با دولت است.

وی افزود: همین عامل باعث شد وضعیت جلسه رای اعتماد در مجلس دهم با مجلس قبل تفاوت کاملا ملموسی داشته باشد.

نماینده مردم ممسنی و رستم ابراز داشت: البته عملکرد این افراد در مناصبی که در این دوره داشتند، بی تاثیر نبود و توانستند خود را در معرض آزمایش قرار دهند تا بتوانند از این طریق از کریدور مجلس برای رسیدن به پاستور، عبور کنند.

گودرزی با تاکید بر اینکه نگاه مجلس در جهت منافع ملی و سیاست های کشور است، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه گلایه هایی از دولت وجود دارد اما رای اعتماد داده شد که امیدواریم با تعامل بیشتر زمینه برطرف کردن این گلایه ها بوجود آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص سوالی که آیا این جلسه رای اعتماد را می توان به انتخابات ریاست جمهوری آینده ارتباط داد، تصریح کرد: با تعامل بیشتر دولت و مجلس، یقیناً می تواند باعث تکرار این موضوع شود.

آقاپور: مجلس دهم با دولت همراه و همدل است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس دهم اهل تعامل است و با دولت همراه است.

معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «یوپنا»، با اشاره به رای آوری سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: مجلس دهم با رای اعتمادی که به سه وزیر پیشنهادی داد، در اولین حرکتش نشان داد که تابع جو خاصی نیست، مجلس تعامل و هم اندیشی بوده و افرادش متفاوت شده است و هدف مجلس دهم به سمت توسعه گرایی می باشد.

دبیر اول فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهاد نشان دهنده همراهی مجلس با دولت است، گفت: مجلس دهم، همواره همراه دولت بوده و این نشان از همدلی و همیاری مجلس و دولت برای رسیدن به اهداف متعالی و خواسته ملت است.

گرمابی: مجلس همگام با دولت دغدغه حل مشکلات مردم را دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم گفت: رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، نشانه تعامل مجلس با دولت است.

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «یوپنا»، بیان کرد: با توجه به اینکه این افراد از مجلس قبل رای اعتماد نگرفته بودند و از این مجلس رای اعتماد گرفتند، این نشانه خوبی از تعامل مجلس دهم با دولت می باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واضح است که مجلس دهم با مجلس نهم کاملاً متفاوت است، چرا که دیدگاه مجلس دهم به دولت نزدیکتر است و مجلس همگام با دولت بوده و دغدغه حل مشکلات مردم را دارند و برای رفع هر چه سریعتر مشکلات دست در دست هم و به فکر جنجال نیستند و خواهان آرامش جامعه هستند.