پیام کی‌روش؛ در ایران نمانید
پیام کی‌روش؛ در ایران نمانید

روز گذشته فهرست تیم ملی برای مصاف با سوریه اعلام شد و وجود نام سوشا مکانی و علی کریمی جالب توجه به نظر می‎رسید.

به گزارش “یوپنا”،  اعلام فهرست جدید تیم ملی توسط کارلوس کی‌روش نکات ویژه‌ای در دل خود داشت و نام سوشا مکانی و علی کریمی هم در این لیست به چشم خورد. حضور این دو بازیکن در لیست تیم ملی می‌تواند حاوی یک پیام واضح برای فوتبالیست های ایرانی با این مضمون باشد که با بازی کردن خارج از لیگ ایران شانس بیشتری برای دعوت شدن به تیم ملی حتی در صورت عملکرد نه چندان خوب دارید.

 
در لیست جدید تیم ملی ۲۳ بازیکن به تیم ملی دعوت شده است که ۱۱ بازیکن از این لیست در خارج از لیگ ایران بازی می کنند تا علاقه کی‌روش به وجود استانداردهای تعریف شده در تیم های اروپایی را نشان دهد. در این لیست همچنین ۷ بازیکن از تیم برانکو ایوانکوویچ حضور دارند؛ این موضوع می تواند بیانگر این تفکر باشد که کی‌روش علیرغم همه اختلافاتی که با برانکو ایوانکوویچ طی ماه‌های اخیر داشته، به سبک کاری او اعتماد دارد و او را مربی اروپایی می‌داند که با استانداردهای اروپایی بازیکنان خود را آماده مسابقات می‌کند.

 
وجود نام سوشا مکانی و علی کریمی در لیست جدید این تفکر را تاکید می کند. بازیکن سابق سپاهان از زمان پیوستن به دیناموزاگرب روزهای خوبی را همراه با این تیم پشت سر نگذاشته و با وجود اینکه دینامو در سه جام شرکت می کند تنها در ۶ مسابقه و به مدت ۴۸۵ دقیقه به بازی گرفته شده است.

سوشا مکانی فصل قبل نمایش های پر نوسانی داشت و بسیاری از کارشناسان از او به عنوان یکی از دلایل عدم قهرمانی پرسپولیس نام بردند. در این فصل و با حضور در تیم میوندالن سوشا مکانی که از تیم ملی فاصله گرفته بود، با مصدومیت بیرانوند و خط خوردن علیرضا حقیقی بار دیگر به لیست ۲۳ نفر اصلی تیم ملی پیوست و برای دیدار مقابل سوریه یکی از شانس‌های حضور در دروازه است.

 

 


دعوت این دو بازیکن و حضور ۸ نفر از لیست ۲۳ نفره در فوتبال اروپا و ۲ نفر در لیگ قطر نشان می دهد که کی‌روش همچنان به تفکر خود مبنی بر ارجح بودن فوتبالیست های خارج از کشور پایبند است.