کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در شرایط خاص/ فارغ‌التحصیلان دختر به‌زودی در سازمان‌های دولتی شاغل می‌شوند
کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در شرایط خاص/ فارغ‌التحصیلان دختر به‌زودی در سازمان‌های دولتی شاغل می‌شوند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در شرایط خاص از استخدام فارغ التحصیلان دختر در سازمان های دولتی خبر داد.

به گزارش یوپنا، شهین‌دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به کاهش ساعت کاری بانوان فرهنگی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دولت، زنان شاغل فرهنگی که دارای شرایط خاصی چون داشتن فرزند زیر ۶ سال و یا معلول هستند، ساعت کاریشان کاهش پیدا می‌کند و این افراد مانند سایرین از حق و حقوق یکسانی برخوردارند.
وی در خصوص افزایش نسبت دانشجویان دختر به پسر و بحث اشتغال آنها اظهار داشت: دولت تدبیر و امید بنا بر سیاست گذاری‌ها و برنامه‌های کلان خود، در جهت اشتغال فارغ‌التحصیلان دختر و افزایش جایگاه‌ آنها در ادارات و سازمان‌ها، برنامه‌ریزی‌های خوبی کرده است تا از ظرفیت و پتانسیل فارغ التحصیلان دختر به نحو احسن استفاده شود.
مولاوردی در خصوص برنامه‌های دولت برای زنانی که در حوزه بهداشت و درمان دارای مشاغل سخت هستند، گفت: در مورد این دسته افراد فعلا برنامه خاصی نداریم اما آن دسته از افرادی که دارای فرزند معلول و زیر شش سال هستند، مطابق قانون و سیاست‌های ابلاغی مانند زنان فرهنگی دارای شرایط خاص ساعت کاریشان کاهش می‌یابد و حقوق آنها مانند سایر زنان شاغل برقرار است.
منبع:باشگاه خبرنگاران