در حالی که تنها چند ساعت تا آغاز رسمی انتخابات آمریکا باقی مانده، خبرگزاری رویترز از شانس ۹۰ درصدی هیلاری کلینتون برای راهیابی به کاخ سفید خبر داد. به گزارش یوپنا به نقل از رویترز، در حالی که تنها چند ساعت تا آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، برآورد نهایی پروژه استیتس آو […]

در حالی که تنها چند ساعت تا آغاز رسمی انتخابات آمریکا باقی مانده، خبرگزاری رویترز از شانس ۹۰ درصدی هیلاری کلینتون برای راهیابی به کاخ سفید خبر داد.

به گزارش یوپنا به نقل از رویترز، در حالی که تنها چند ساعت تا آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، برآورد نهایی پروژه استیتس آو یونیون رویترز و ایپسوس نشان می‌دهد هیلاری کلینتون دموکرات از شانس حدودا ۹۰ درصدی برای شکست رقیب جمهوری‌خواه خود برخوردار است.

بر اساس نتایج تحقیق جدیدی که دیروز منتشر شد، شانس کلینتون برای راهیابی به کاخ سفید تقریبا همانند هفته گذشته است و هرگونه برگشت وضعیت به سود ترامپ در روز سه شنبه بستگی به حضور ترکیبی غیرمحتمل از سفید پوستان، سیاه پوستان و لاتین تبارها در ۶ یا ۷ ایالت در پای صندوق‌های رای خواهد داشت.

این تحقیق حاکی است، در نظرسنجی‌های سراسری کلینتون ۴۵ به ۴۲ درصد از ترامپ پیش است و در مسیر اختصاص ۳۰۳ رای الکترال به خود قرار دارد، در حالی که تعداد آرای ترامپ در الکترال کالج ۲۳۵ رای خواهد بود. تعداد آرای الکترال مورد نیاز برای راهیابی به کاخ سفید ۲۷۰ رای است.

شانس ترامپ برای پیروزی در این رقابت نفس‌گیر، بستگی به عملکرد وی در ایالت‌های فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی و اوهایو بستگی دارد که در آنها رقابت بسیار نزدیک بوده است. در دیگر ایالت تعیین کننده یعنی پنسیلوانیا نیز کلینتون با ۳ درصد اختلاف پیش است. ترامپ برای پیروز شدن، باید رای غالب اکثریت این ایالت‌ها را به دست آورد.