ایران رکورددار دوپینگ در سال ۲۰۱۴
ایران رکورددار دوپینگ در سال ۲۰۱۴

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ دنیا WADA در گزارش جنجالی جدید خود اعلام کرد فوتبالیست های ایرانی رکورددار استفاده از مواد نیروزا در سال ۲۰۱۴ هستند. به گزارش "یوپنا"، در گزارش جدید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ دنیا اعلام شد فوتبالیست های ایرانی در سال ۲۰۱۴ بیشتر از فوتبالیست های برزیلی از مواد نیروزا استفاده […]

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ دنیا WADA در گزارش جنجالی جدید خود اعلام کرد فوتبالیست های ایرانی رکورددار استفاده از مواد نیروزا در سال ۲۰۱۴ هستند.

به گزارش "یوپنا"، در گزارش جدید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ دنیا اعلام شد فوتبالیست های ایرانی در سال ۲۰۱۴ بیشتر از فوتبالیست های برزیلی از مواد نیروزا استفاده کردند و در این راه رکورددار شده اند.
در این گزارش آمده است از مجموع ۸۰ مورد مثبت بودن آزمایشات دوپینگ در دنیا، فوتبالیست های ایرانی بیش از ۱۰ بار از مواد نیروزا استفاده کرده اند که از این جمع هفت نفر مرد و سه نفر زن بوده اند. برزیلی ها که جمعیت فوتبالی شان بسیار بیشتر از ایران است در این آزمایشات تنها هفت مورد جواب مثبت داشتند تا در مکان دوم جدول رکوردداران دوپینگ قرار بگیرند و بعد از این کشور هم عربستان سعودی با شش بازیکن دوپینگی سوم است. کلمبیا، نیوکالدونیا و قطر با ۵ مورد آزمایش مثبت در مکان بعدی ایستادند.
بنا بر گزارش WADA آمار و ارقام نشان می دهد در سال ۲۰۱۴ به نسبت سال ۲۰۱۳ وضعیت دوپینگ در سطح فوتبالیست های جهان بهبودی نسبی داشت و برزیل که از مجموع ۸۶ مورد دوپینگ دنیا ۱۰ مورد را به خود اختصاص داده و صدرنشین بود این بار جای خود را به ایران داد که در سال ۲۰۱۳ مقام سوم را به خود اختصاص داده بود.