بازديد دكتر جهانگيري از طرح هاي اقتصاد مقاومتي شهرستان قلعه گنج
بازديد دكتر جهانگيري از طرح هاي اقتصاد مقاومتي شهرستان قلعه گنج

معاون اول رييس جمهور از طرح ها و پروژه هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتي بازديد كرد.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر اسحاق جهانگيري در دومين روز از سفر خود به استان كرمان، با حضور در شهرستان قلعه گنج از برخي طرح ها و پروژه هاي اقتصاد مقاومتي در اين شهرستان كه به همت بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي و بنياد علوي سرمايه گذاري شده است ، بازديد كرد و در جريان پيشرفت كارها و روند فعاليت ها در اين طرح ها قرار گرفت.
معاون اول رييس جمهور ابتدا با حضور در شهرك صنعتي قلعه گنج از شركت توليد آبميوه پاكديس كه سال گذشته با اعتبار ۳ ميليارد تومان افتتاح شده است بازديد كرد. در اين شركت هم اكنون ۴۰ نفر در حال كار و فعاليت هستند.
دكتر جهانگيري سپس از كارگاه فرش بافي در شهرك صنعتي قلعه گنج نيز بازديد كرد و از برنامه هاي اين كارگاه براي آموزش به هنرجويان مطلع شد.
كارگاه فرش بافي قلعه گنج براساس قرارداد شركت سهامي فرش ايران با بنياد علوي فعاليت خود را آغاز كرده و به زنان اين منطقه فرش بافي آموزش مي دهد. هم اكنون ۸۵ دار قالي در اين كارگاه مستقر شده و ۶۰ نفر در حال حاضر در حال آموزش هستند. تاكنون ۱۲۰ نفر در اين كارگاه فرش بافي را فرا گرفتند و هم اكنون در منازل خود مشغول فعاليت هستند و بنياد علوي نيز متعهد شده است تا دو سال محصولات آنها را خريداري كند.
دكتر جهانگيري سپس از مجتمع دامپروري پرورش بز شيري مولد نيز بازديد و گزارشي از برنامه هاي اين مجتمع براي توسعه دامپروري در منطقه قلعه گنج دريافت كرد. اين مجتمع داراي ۱۰۰۰ رأس بز شيري مولد از نژاد اصلاح شده اسپانيايي است كه هر بز روزانه بيش از ۳ ليتر شير مي دهد. قرار است با توسعه دامپروري در اين مجتمع و رساندن آن به ۳ هزار رأس بز شيري، تعدادي دام به روستاييان واگذار شود تا مردم اين منطقه بتوانند براي خود دامپروري كوچك راه اندازي كنند.