زائر جوان در مسیر نجف به کربلا، از مرگ حتمی نجات یافت
زائر جوان در مسیر نجف به کربلا، از مرگ حتمی نجات یافت

با تلاش یک ساعته کادر پزشکی جمعیت هلال احمر در مسیر نجف به کربلا، جوان ۲۸ ساله‌ای که دچار برق گرفتگی و ایست قلبی – تنفسی شده بود، به زندگی باز گشت .

arbaeen-emdadبا تلاش یک ساعته کادر پزشکی جمعیت هلال احمر در مسیر نجف به کربلا، جوان ۲۸ ساله‌ای که دچار برق گرفتگی و ایست قلبی – تنفسی شده بود، به زندگی باز گشت .
به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، صبح امروز پسر جوان ۲۸ ساله ايراني که حامل یک علم بلند در مسیر راهپیمایی اربعین بود، به علت برخورد علم با کابل فشار قوی، دچار برق گرفتگی و مصدومیت شدید شده و توسط همراهان خود به نزدیکترین درمانگاه جمعیت هلال‌احمر در عمود ۱۱۲۰ منتقل شد.
براساس این گزارش ؛ به دنبال ارزیابی‌های اولیه تیم پزشکی و پرستاری مشخص شد که مصدوم در هنگام ورود به درمانگاه، علائم حیاتی خود را از دست داده و مبتلا به ایست قلبی و تنفسی شده است.
تیم پزشکی و پرستاری جمعیت هلال‌احمر با آگاهی از این امر، بلافاصله با استفاده از دستگاه الکترو شوک و انجام اقدامات اورژانسی لازم، اقدام به احیای مصدوم کرده و مرتبا بازگشت علائم حیاتی به ویژه ضربان قلب و تنفس مصدوم را مورد ارزیابی قرار داد .
به گفته دکتر محمود زیدآبادی، سرپرست درمانگاه هلال احمر در مسیر نجف به کربلا مستقر در عمود ۱۱۲۰، پس از دریافت ۳ نوار قلب، خوشبختانه مصدوم علائم حیاتی خود را بازیافت.
زید آبادی افزود: خوشبختانه با تلاش یک ساعته کادر پزشکی و پرستاری خطر حتمی مرگ برطرف شده و مصدوم برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان کربلا انتقال یافت.
وی گفت: کادر پزشکی درمانگاه کربلا نیز با همکاری مطلوب و اجرای نظرات کارشناسی تیم پزشکی هلال‌احمر ایران ، مصدوم را بستری و مراقبت‌های تکمیلی را انجام دادند.
گفتني مصدوم ۲۸ ساله از شهرستان بیجار استان کردستان بوده که پیگیری‌های به عمل آمده، حاکی از سلامت رضایت بخش وی بوده است.