فولادگر: فلسفه تأسیس دانشگاه پیام نور برقراری عدالت آموزشی درکشور است
فولادگر: فلسفه تأسیس دانشگاه پیام نور برقراری عدالت آموزشی درکشور است

نشست مشترک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان اصفهان برگزار شد.

به گزارش یوپنا ، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ،فلسفه تأسیس دانشگاه پیام نور را ایجاد زمینه، فضا و امکانات آموزشی برای همه و درهمه مناطق کشور، ازجمله مناطق محروم و برقراری عدالت آموزشی درکشور دانست. مهندس فولادگر  گفت :نمایندگان  همکاری و تعامل خوبی با دکتر دوگانی، معاون امور مجلس دانشگاه پیام نور دارند و از طرح های مرتبط با این دانشگاه حمایت می نمایند.

در این نشست،  رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان  عملکرد دانشگاه پیام نور استان اصفهان در زمینه های مختلف آموزشی،عمرانی ،پژوهشی و فرهنگی را تشریح نمود .

 

21

 دکتر مهدی یوسفی به نقش و جایگاه دانشگاه پیام نور در پیشبرد اهداف آموزش عالی کشور در ربع قرن گذشته اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور به‌عنوان دانشگاه فراگیر و بزرگ دولتی ، دانشگاهی است مولود انقلاب اسلامی ، این دانشگاه  در سال ۱۳۶۷ با این نام و عنوان فعالیت خود را آغاز نمود و نقش بی‌بدیلی در اجرای عدالت آموزشی، توسعه آموزش‌عالی در نقاط کمتر برخوردار، ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای افرادی که به هر‌دلیل از ورود به دانشگاه‌ها از طریق آزمون‌های ورودی‌رسمی (کنکور) باز مانده بودند داشته است.

وی به تعداد رشته‌محل‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور استان اصفهان اشاره نمود و اظهار داشت: درحال‌حاضر نزدیک به  ۵۰۰۰۰ دانشجو در دانشگاه پیام نور استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد حدود ۳۵ نفر در ۳ رشته محل دکتری، حدود۳۰۰۰ نفر در ۸۰ رشته محل کارشناسی ارشد و بقیه در ۱۱۷۰ رشته محل کارشناسی در ۴۳ مرکز و واحد در سطح استان تحصیل می‌نمایند. یوسفی به توانمندی این دانشگاه در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور جزء دانشگاههای برتر در حوزه آموزشی است  و قبولی قریب به ۳۰۰۰۰ نفر از دانش آموختگان کارشناسی این دانشگاه در آزمون ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری را می توان دلیلی بر این مدعا دانست .

دانشیار دانشگاه پیام نور در ادامه احراز رتبه اول تیم دانشجوئی کمیکار رکسون دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان در‌بین دانشگاه‌های کشور و رتبه سوم در مسابقات بین المللی  در دانشگاه آدلاید کشور استرالیا را دلیل دیگری بر توانمندی دانشجویان این دانشگاه دانست و اظهار داشت در اکثر جشنواره‌ها، همایش‌های علمی و مسابقات علمی فرهنگی، دانشجویان دانشگاه پیام نور حضور فعال و موفق دارند.

وی به تعداد ۳۲۳ نفر اعضای هیأت علمی تمام وقت که درحدود ۲۲۰ نفر آنها استادیار، دانشیار و استاد هستند و حدود ۸۰۰ نفر همکاران اداری در سطح استان اصفهان اشاره کرد  و آمادگی دانشگاه پیام نور استان برای تعامل بیشتر با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دستگاه های اجرایی، و مشارکت در عرصه های پژوهشی مرتبط با مسایل استان را کرد.

یوسفی به دستاوردهای فرهنگی و پژوهشی دانشگاه، از جمله احراز رتبه اول در جشنواره قران و عترت و انجام مراحل نهایی تاسیس مرکز نوآوری، داوری و تصویب طرح‌های فنّاور و آمادگی برای استقرار گروههای فنّاور در استان اشاره کرد. رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان به عزم هیأت امنا، ریاست، و هیأت رییسه دانشگاه در امر حراست از مأموریت های دانشگاه، ازجمله پذیرش دانشجو در همه مقاطع، که در اساسنامه دانشگاه تأکید شده است و نیز اقدام برای ارتقای سطح کیفی دانشگاه اشاره کرد و افزود: در استان اصفهان نیز ساماندهی واحدهای فاقد شرایط مناسب ضرورت دارد و حمایت نمایندگان می تواند نقش مهمی در اجرای آن داشته باشد.

دکتر یوسفی در ادامه پیگیری توسعه و اختصاص زمین و محل مناسب درسطح شهراصفهان برای مرکز اصفهان، با توجه به اینکه این مرکز از بزرگترین مراکز استان و بزرگترین مراکز کشور بعد از استان تهران است از فضای مناسب و کافی برخوردار نیست را خواستار شد .

وی حمایت از طرح ها و مصوبات مربوط به دانشگاه پیام نور در مجلس شورای اسلامی، به ویژه در هنگام تصویب و اختصاص بودجه را از دیگر نیازهای این دانشگاه دانست که از سوی نمایندگان قابل پیگیری است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان حمایت و پیگیری و تصویب رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری در مراکز توانمند استان از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و مساعدت در امر توسعه سایت بهارستان به عنوان قطب آموزشی واجد امکانات جامع آموزشی آزمایشگاهی، کارگاهی، ورزشی و فرهنگی آینده استان را از دیگر ضروریات  این دانشگاه در استان اصفهان برشمرد.

همفکری و رایزنی در خصوص ساماندهی واحدهای نزدیک به‌هم و فاقد شرایط مناسب از دیگر مسائلی بود که رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان  در این نشست مشترک به آن پرداخت.

دکتر مهدی یوسفی از مهندس فولادگر برای بازدید از مرکز اصفهان و از محل تحصیلات تکمیلی و امکانات خوب آزمایشگاهی مستقر در این دانشگاه که حکایت از توانمندی این استان در جذب دانشجو در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری دارد دعوت نمود.

یوسفی مساعدت در امر یافتن منابع کمکی برای افزایش وام دانشجویی باتوجه به بضاعت کم دانشجویان درمناطق محروم را نیز از نکات مورد نظر ذکر کرد.