تعطیلی مدارس؛ نسخه ناکارآمد کاهش‌ آلایندگی
تعطیلی مدارس؛ نسخه ناکارآمد کاهش‌ آلایندگی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی مدارس در کاهش آلایندگی تاثیری ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی مدارس در کاهش آلایندگی تاثیری ندارد.

به گزارش یوپنا به نقل از خانه ملت، محمدعلی وکیلی در واکنش به وضعیت هوای آلوده تهران با یادآوری ارائه بیانیه نمایندگان مجمع استان تهران به رئیس جمهور در این زمینه، گفت: به بهانه تشدید آلودگی هوای پایتخت از ریاست جمهوری درخواست کردیم تا با تدبیر خود نسبت به حل این معضل گام اساسی بردارد. آلودگی این روزهای تهران ناشی از ریزگردها نیست بلکه بخشی به دلیل وارونگی هوا و بخش عمده به عوامل داخلی بستگی دارد که قابل تدبیر و حل شدنی است؛ لذا رئیس جمهور باید دستگا‌های مختلف را ملزم کند تا راهکارهای عملیاتی در پیش گیرند.

تحمل شرایط آلوده تهران برای مردم قابل قبول نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی هوای تهران، بلای خانمان سوزی که مرگ تدریجی شهر و شهروندان را در پی دارد قابل قبول نیست، تصریح کرد: نباید مردم در انتظار نزولات آسمانی یا وزش باد برای بهبود وضهیت هوای شهر باشند، این شیوه و تحمل این شرایط برای مردم دیگر قابل قبول نیست و انتظار برداشتن قدم‌های تاثیرگذار از سوی دولت است.

وی افزود: در طول ماه‌های که شرایط آب‌وهوا عادی است این تصور شکل گرفته که شرایط عادی ماحصل تدبیر دستگاه‌های مختلف است، اما هنگامی که شرایط بحرانی می‌شود، مشخص می‌شود که گام‌های برداشته شده تاثیرگذار نبوده و شرایط نه تنها رو به بهبود نیست بلکه مانند سال‌های گذشته بدتر شده به همین جهت دستگا‌ها باید پاسخگو باشند.

نسخه تعطیلی مدارس برای بهبود هوای آلوده ناکارآمد است

وکیلی با بیان اینکه شهرداری، سازمان حفاظت محیط‌زیست، دستگا‌های صنعتی و در کلان وزارت کشور باید پاسخگوی شرایط پیش‌آمده هوای تهران باشند، گفت: آلودگی هوا هر سال تکرار شده و تنها نسخه تزریقی از سوی مسئولان تعطیلی مدارس است که بسیار نسخه ناکارآمد در مقابل این پدیده شوم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم معتقد است: وضعیت هوای پایتخت به جایی رسیده که مسئولان باید تصمیم عاجل و قاطع گیرند، بنابراین در ارتباط با تغییر وضعیت موتوری و جایگزین موتورهای هیبریدی به جای بنزین و گاز سوز به خصوص موتورسیکلت‌ها، جایگزین کردن خودروهای هیبریدی به جای خودروهای بنزین سوز، خروج صنایع آلاینده از محدوده شهر و تغییر در تصمیماتی که فضای گردش هوا در شهر تهران را تغییر داده مانند مجوزهای بلندمرتبه سازی در ورودی‌های شهر و صدها مسئله دیگر باید تصمیم‌گیری شده و مجوز نجات از این وضعیت را صادر کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی‌توجهی به مسائل مذکور سبب شده شهر تهران با تراکم هوای آلوده روبه‌رو باشد، شرایط نیز در نقطه‌ای قرار گرفته که به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.