اختلال در شبکه ارتباطی همراه اول
اختلال در شبکه ارتباطی همراه اول

واحد ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، ازدحام جمعیت در چزابه را علت اختلال در برقراری ارتباط تلفن همراه در این منطقه اعلام کرد.

واحد ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، ازدحام جمعیت در چزابه را علت اختلال در برقراری ارتباط تلفن همراه در این منطقه اعلام کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، واحد ارتباطات همراه اول اعلام کرد:علت قطع و اختلال در ارتباطات تلفن همراه زایران اربعین حسینی در مناطق مرزی با کشور عراق به ویژه منطقه چزابه، مشکل فنی نبوده و اختلال های احتمالی تنها ناشی از ازدحام جمعیت است که تلاش می شود اشکال ها در اسرع وقت برطرف شود.
به گزارش ایرنا، شرکت همراه اول پیش از این اعلام کرده بود، علاوه بر تحت پوشش قرار دادن وای فای(WiFi) نقاط زیارتی شهرهای کربلا، نجف و کاظمین، بیش از ۱۵۰ نقطه و موکب در مسیر راهپیمایی اربعین (بین نجف تا کربلا) و نقاط مرزی مهران، چزابه و شلمچه؛ ظرفیت شبکه این اپراتور به بیش از ۲ برابر اربعین سال گذشته افزایش یافته است.
تعدادی از زایران حسینی روز گذشته (سه شنبه) به مرکز اطلاع رسانی پایانه مرزی چزابه مراجعه و از قطع شبکه ارتباطی تلفن همراه بشدت انتقاد کردند و خواستار رفع خرابی شبکه شدند.
زایرانی که ویزای جمعی در دست دارند برای هماهنگی بین خود ناچار هستند از تلفن همراه استفاده کنند که قطع شبکه باعث شد زایران از بلندگوی مرکز اطلاع رسانی برای پیدا کردن همسفران خود استفاده کنند.
بنابراین گزارش شبکه رومینگ بین المللی در محدوده پایانه چزابه نیز غیرفعال بوده و امکان برقراری ارتباط تلفنی وجود ندارد.
قطع ۶ ساعته شبکه ارتباطی تلفن همراه تا حدودی سبب اخلال در روند اجرای عملیات جابجایی زایران اربعین حسینی شده است.
در پایانه مرزی چزابه دو نمایندگی تلفن همراه و ایرانسل وجود دارد که نیمه تعطیل هستند.
پیش بینی شده حدود ۵۰۰ هزار زایر اربعین حسینی از گذرگاه مرزی چزابه راهی عتبات عالیات شوند.
تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار زایر اربعین حسینی از گذرگاه مرزی چزابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز به نجف اشرف و کربلای معلی مشرف شده اند.
پیش بینی شده است در اربعین امسال حدود سه میلیون زایر اربعین حسینی به کشور عراق سفر کنند.