ظریف راهی هند شد
ظریف راهی هند شد

وزیر امورخارجه کشورمان در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی – اقتصادی، راهی هند شد.

به گزارش یوپنا، محمدجواد ظریف برای شرکت در ششمین کنفرانس «قلب آسیا» که با محوریت بررسی مسائل مرتبط با  افغانستان برگزار می‌شود، به هند سفر کرده است و در این اجلاس سخنرانی می‌کند.
ششمین کنفرانس «قلب آسیا» در روزهای شنبه و یکشنبه در شهر امریتسار از شهرهای بزرگ ایالت پنجاب هند در دو سطح کارشناسی و مقامات عالی‌رتبه کشورهای شرکت‌کننده برگزار می‌شود.
مراسم افتتاحیه این  کنفرانس که به روند استانبول نیز مشهور است، روز یکشنبه با حضور نخست‌وزیر هند و رئیس‌جمهور افغانستان و تعدادی دیگر از مقامات عالی‌رتبه کشورهای شرکت‌کننده از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان  برگزار خواهد شد.
وزیر امور خارجه سپس به دعوت وزرای خارجه چین و ژاپن راهی پکن و توکیو می‌شود.
ملاقات با همتایان چینی و ژاپنی و برخی دیگر از مقامات بلندپایه این کشورها و نیز برگزاری همایش تجاری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر ظریف به این دو کشور مهم شرق آسیاست.
طبق آنچه که اعلام شده است، در ترکیب هیات همراه وزیر امورخارجه،  روسای ۳۸ شرکت عمده عضو اتاق بازرگانی، ۱۵ شرکت دانش‌بنیان  و ۸ بانک تجاری به همراه دیگر مقامات صنعتی، بازرگانی و علمی به منظور ملاقات‌های تجاری و شرکت در همایش‌های مشترک اقتصادی میان ایران، هند، چین و ژاپن حضور خواهند داشت.
محمدجواد ظریف در ملاقات با مقامات مختلف سیاسی و اقتصادی این کشورها، همکاری‌های دو جانبه را مورد بررسی قرار می‌دهد و در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه نیز رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.