روزنامه آرمان در گزارشی در خصوص رفتار انتخاباتی اصولگرایان و خصوصا سهید جلیلی می‌نویسد: سعيدجليلي ظاهرا براي رسيدن به پاستور نياز به آن دارد كه برخي ويژگي‌ها كه بواسطه آن شناخته مي‌شد را فراموش كند مانند ديپلمات بودن! مرد هسته‌اي و نماد ديپلماسي دولت قبل هر چند در زمان مذاكرات‌ هر ازگاهي تمايل داشت درجمع […]

روزنامه آرمان در گزارشی در خصوص رفتار انتخاباتی اصولگرایان و خصوصا سهید جلیلی می‌نویسد: سعيدجليلي ظاهرا براي رسيدن به پاستور نياز به آن دارد كه برخي ويژگي‌ها كه بواسطه آن شناخته مي‌شد را فراموش كند مانند ديپلمات بودن! مرد هسته‌اي و نماد ديپلماسي دولت قبل هر چند در زمان مذاكرات‌ هر ازگاهي تمايل داشت درجمع منتقدين پرونده هسته‌اي به ايراد و نقد به نوع عملكرد مذاكره‌كنندگان بپردازد اما، چندان تمايل نداشت كه به عنوان منتقد برجام شناخته شود.
14 شرکت در دست زن و فرزندان یک وزیر/ نامه فاضل لاریجانی به دادستان
آخرين انتقاد وي به مذاكرات هسته‌اي كه البته انتقادي جدي بود، درجريان به تصویب رسيدن توافق هسته‌اي دركميسيون تخصصي برجام در مجلس صورت گرفت البته همين انتقادات منجرشد كه او به عنوان نماد مخالفت با برجام شناخته شود. سعيد جليلي داراي گفتماني مخصوص به نگرش خود است. گفتماني با توسل به ادبيات غيرسازشي در مذاكره با غرب، كه در طول مذاكرات هسته‌اي در دولت قبل نيز با همين ادبيات به مذاكره پرداخت و البته اين روزها حتي بعد ازتصويب«داماتو» درآمريكا كه مسئولان ايران آن را نقض سريع برجام مي‌دانند، جليلي درسكوتي دوباره در پرونده هسته‌اي و «داماتو» فرو رفت. اين سكوت نشان مي‌دهد كه ‌سعيد جليلي براي ساختن آينده سياسي خود و نمايش آن براي جلب آراي بخش بزرگي از جامعه، ديگرحاضر نيست در زمين مين‌گذاري شده برجام توسط روحاني به بازي بپردازد. سعيد‌جليلي معتقد است روحاني يك مذاكره‌كننده تمام عيار است كه با توسل به تسلط ظريف به غشاهاي مختلف ديپلماسي گوي ‌هرگونه مذاكره راحتي از انقلابيون ديپلماتيك مي‌ربايد. دكتر جليلي اخيرا به نگرش متفاوتي روي آورده و اعلام كرده است: «نمي‌توان كشوري كه سالانه يك ميليون مسكن جديد نياز دارد را بدون طرح رها كرد وي افزوده اگرتمدن ديني اجازه سلاح هسته‌اي نمي‌دهد و استفاده از انرژِي هسته‌اي را حق مي‌داند، همان تمدن ديني است كه از يك سو الگوهاي شهرسازي و مسكن را متعالي مي‌سازد و از سوي ديگر اجازه نمي‌دهد خانواده‌اي ازحق مسكن محروم باشد. وي ادامه در دامه تصريح كرد: طبق قانون اساسي مسكن حق مردم و كمك به تامين آن وظيفه دولت است. وي با بيان اينكه گران شدن مسكن از يك سو هزينه خانواده‌هاي بدون مسكن را افزايش مي‌دهد و از ديگر سو فاصله آنها را با خانه‌دار شدن بيشتر مي‌كند، افزود: زماني كه مسكن با قيمت مناسب براي محرومان توليد مي‌شود رشد اقتصادي و عدالت به صورت همزمان تامين مي‌گردد. جليلي خاطرنشان كرد: مي‌توان به طرح‌هاي قبل ايراد داشت مشروط به آنكه طرح بهتري جانشين شود اما نمي‌توان كشوري را كه سالانه يك ميليون مسكن جديد نياز دارد در خلأ و بدون طرح رها كرد». او درصدد است با تغيير ادبيات خود با تمسك به وعده‌هايي از جمله بهبود وضعيت مسكن مردم و همچنين ايجاد اشتغال و… رقابت احتمالي با روحاني را در زمين ضعف دولت روحاني ادامه دهد. او توان اين را دارد كه با گفتمان عدالت محوي خود بتواند توده‌هاي نزديك به محمود احمدي‌نژاد را به خود جلب كند و شايد به احمدي‌نژاد ثاني تبديل شده و انتخابات ۹۶ به صحنه رقابت او با روحاني باشد!