سخنگوی شورای نگهبان، امکان انجام تغییرات در قانون انتخابات بر مبنای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ظرف فرصت باقی مانده تا اردیبهشت ماه ۹۶ را میسر ندانست و در عین حال، از رایزنی شورای نگهبان، رئیس مجلس و برخی نمایندگان برای اصلاح مواردی از قانون انتخابات خبر داد. عباسعلی كدخدايي در پاسخ به سؤالات […]

سخنگوی شورای نگهبان، امکان انجام تغییرات در قانون انتخابات بر مبنای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ظرف فرصت باقی مانده تا اردیبهشت ماه ۹۶ را میسر ندانست و در عین حال، از رایزنی شورای نگهبان، رئیس مجلس و برخی نمایندگان برای اصلاح مواردی از قانون انتخابات خبر داد.

عباسعلی كدخدايي در پاسخ به سؤالات خبرنگار «تابناک» در پاسخ به اينكه آيا در فرصت باقي مانده تا انتخابات، شاهد تغيير قانون انتخابات طبق سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري خواهيم بود یا خیر، اظهار کرد: دوستان ما در دولت و مجلس اخيرا اعلام كردند كه بعيد است بتوانند قانون جامع را در مدت باقيمانده تا انتخابات رياست جمهوري به مرحله تصويب برسانند.

وی افزود: البته در صحبت هايي که با رئيس مجلس و برخي نمايندگان داشتيم، به اين تصميم رسيديم كه شايد نمايندگان بتوانند مواري را كه لازم است، اصلاح كنند و به عنوان اصلاحيه در قوانين موجود انتخاباتي بگنجانند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در فرصت هاي ديگری می توان قانون جامع انتخابات را ارائه كرد، گفت: نمايندگان مجلس در تلاش هستند، اصلاحاتی را که از آن یاد شد، به انتخابات سال ٩٦ برسانند.

وی درباره برگزاري انتخابات سال آينده به روش الكترونيك نيز تصریح کرد: وضعيت همچون آخرين گزارشي است كه در اين خصوص ارائه كردم. شوراي نگهبان در بحث احراز صلاحيت با رعايت موازين قانوني، با روش الكترونيك موافقت كرده است.

کدخدایی در عین حال ادامه داد: اما در ساير بخش هاي انتخابات، اگر جهات امنيتي رعايت و تأمين شود، شوراي نگهبان آمادگي هماهنگي با وزارت كشور براي برگزاري به روش الكترونيك را دارد.

وي با بيان اينكه از اقدامات تازه مسئولان وزارت كشور در اين مورد (برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک) بي خبر هستم، تأكيد كرد: اگر دوستان ما در وزارت كشور آمادگي برگزاري انتخابات به روش الكترونيك را با لحاظ قرار دادن جهات امنيتي دارند، ما هم آماده ايم.

سخنگوی شورای نگهبان در عین حال خاطرنشان کرد: اما بعد از آخرين مكاتبه ما با وزارت كشور، جز در مورد احراز صلاحيت رأي دهندگان، پاسخي از سوي آنان به منظور برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک دريافت نكرديم.

سخنان کدخدایی درباره عدم تغییر در قانون انتخابات و صرفا انجام اصلاحاتی در آن برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در حالی عنوان شده است که «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، شب گذشته از بررسی تغییر قانون انتخابات بر مبنای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت خبر داد و تأکید کرد، این قانون به احتمال فراوان و در صورت همکاری مجلس به انتخابات پیش روی برسد.