گزینه جدید ترامپ برای وزارت خارجه مشخص شد
گزینه جدید ترامپ برای وزارت خارجه مشخص شد

تارنمای خبری ان.بی.سی نیوز به نقل از دو منبع آگاه از انتخاب «رکس تیلرسون» مدیرعامل شرکت نفتی «اکسون موبیل» برای تصدی وزارت خارجه آمریکا خبر داد.

به گزارش یوپنا به نقل از ان. بی. سی نیوز، تیلرسون ۶۴ ساله از سال ۲۰۰۴ ریاست این شرکت نفت بین المللی را بر عهده داشته و روابط تجاری نزدیکی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دارد.
منابع آگاه در تیم انتقالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب البته هشدار دادند که این انتخاب هنوز کاملا نهایی نیست و باید به انتظار اعلام رسمی این موضوع نشست.
تیلرسون که نام وی روز جمعه به یکباره برای تصدی وزارت خارجه مطرح شده بود، امروز (شنبه) با ترامپ دیدار و گفت و گو کرد.
وزارت خارجه یکی از آخرین وزارتخانه هایی است که ترامپ هنوز سرپرستی برای آن معرفی نکرده است. پیش از این اسامی زیادی از جمله «میت رامنی» فرماندار سابق ایالت ماساچوست و نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ و نیز «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک برای این سمت مطرح شده بود.
رئیس جمهوری منتخب تاکنون تکلیف نامزد های سرپرستی اغلب وزارتخانه ها را مشخص کرده است. «تام پرایس» نماینده ایالت جورجیا در مجلس نمایندگان آمریکا برای وزارت بهداشت و خدمات انسانی، «جف سشنز» سناتور ایالت آلاباما برای وزارت دادگستری (دادستانی کل)، «ویلبر راس» یک سرمایه گذار برای وزارت بازرگانی، «جیمز ماتیس» ژنرال بازنشسته برای وزارت دفاع، « بتسی دِوُس» فعال آموزشی برای وزارت آموزش، «بن کارسون» جراح بازنشسته مغز و اعصاب و فعال سیاسی برای وزارت مسکن و توسعه شهری، «ایلین چاو» وزیر کار پیشین برای وزارت حمل و نقل، «اندرو پوزدر» مدیرعامل یک شرکت هولدینگ رستوران های زنجیره ای برای وزارت کار و «جان کلی» ژنرال بازنشسته ارتش برای وزارت امنیت داخلی آمریکا برگزیده شده اند.
این افراد باید از کنگره هم رای اعتماد بگیرند.