انفجار در نزدیکی میدان تقسیم استانبول/ آمار ضد و نقیض از تلفات
انفجار در نزدیکی میدان تقسیم استانبول/ آمار ضد و نقیض از تلفات

هدف احتمالی این انفجار مقر پلیس ضدشورش بوده که در نزدیکی پارک ماچکا و استادیوم باشگاه بشیکتاش واقع شده است.

روزنامه حریت ترکیه از وقوع انفجار در نزدیکی میدان تقسیم استانبول خبر داد.

به گزارش یوپنا، بر اساس گزارش روزنامه حریت، هدف احتمالی این انفجار مقر پلیس ضدشورش بوده که در نزدیکی پارک ماچکا و استادیوم باشگاه بشیکتاش واقع شده است.

گزارش‌های شبکه خبری ان.تی.وی حاکی از آن است که وزیر بهداشت و وزیر کشور ترکیه برای بررسی‌های بیشتر راهی استانبول شده‌اند و در حال حاضر رجب طیب اردوغان و بنعالی ییلدریم هم در استانبول حضور دارند. بر اساس این گزارش، هشدارهای امنیتی در استانبول در بالاترین سطح قرار گرفته است.

این انفجار ساعاتی پس از بازی دو تیم فوتبال بورساسپور و بشیکتاش که با نتیجه دو بر یک به نفع بشیکتاش به پایان رسید، به وقوع پیوست.

در همین حال، شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع محلی و شبکه‌های اجتماعی از وقوع دو انفجار در استانبول خبر داد و اعلام کرد که پلیس محل وقوع این انفجارها را تخلیه کرده است.

بر اساس این گزارش، روزنامه حریت به نقل از وزیر کشور ترکیه تعداد زخمی‌ها در پی وقوع این انفجارها را دست‌کم ۲۰ تن اعلام کرد که گفته می‌شود اکثراً پلیس هستند. این آمار در حالی منتشر شد که شبکه خبری ان.تی.وی ساعاتی بعد، از افزایش تعداد زخمی‌ها به ۳۸ تن خبر داد و پس از آن نیز خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع امنیتی ترک گزارش داد که در جریان این انفجارها علاوه بر ۳۸ زخمی، ۱۵ تن کشته شده‌اند. در همین حال، خبرگزاری رویترز و شبکه‌های خبری الجزیره و بی.بی.سی در آخرین گزارش‌های خود آمار کشته‌ها را ۱۳ تن اعلام کرده‌اند.

شبکه خبری سی.ان.ان ترک گزارش داده که علت این رویداد انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده بوده است. برخی منابع خبری نیز از شنیده شدن صدای تیراندازی پس از وقوع انفجار گزارش داده‌اند.

در همین حال، شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد، مکان انفجارها حدود ۸۰۰ متر از میدان تقسیم ترکیه فاصله داشته و موج انفجار باعث شکستن شیشه‌های ساختمان‌های مجاور شده است. بر اساس این گزارش، انفجار اول در حالی رخ داد که هواداران بشیکتاش بعد از بازی تیمشان در حال ترک استادیوم بودند و انفجار دوم باعث شد تا مردم شتابزده از محل فرار کنند.