بارندگی هایی که اصفهان را از وضعیت قرمز در نیاورد/حرکت آزمایشی قطار از اروپا به آستارای ایران/آغاز فعالیت پروژه ساخت فولاد سازی سفیددشت در چهارمحال و بختیاری
بارندگی هایی که اصفهان را از وضعیت قرمز در نیاورد/حرکت آزمایشی قطار از اروپا به آستارای ایران/آغاز فعالیت پروژه ساخت فولاد سازی سفیددشت در چهارمحال و بختیاری

*بارندگی هایی که اصفهان را از وضعیت قرمز در نیاورد
*تردد در گردنه الماس خلخال با زنجیرچرخ امکان پذیر است
*حرکت آزمایشی قطار از اروپا به آستارای ایران
*راه‌اندازی ۱۲ بیمارستان صحرایی در جنوب شرق کشور
*آغاز فعالیت پروژه ساخت فولاد سازی سفیددشت در چهارمحال و بختیاری
* آغاز بارش برف در برخی محورهای استان قزوین

بارندگی هایی که اصفهان را از وضعیت قرمز در نیاورد

تابناک- اصفهان: معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در ارتباط با ذخایر آبی گفت: در پی بارندگی های هفته گذشته ذخیره آب سد زاینده رود از ۱۴۴ به ۱۶۶ میلیون متر مکعب رسیده است.
وی بیان داشت: این در حالی که ذخیره سد همچنان ۳۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان بیان کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای مهر تا ۱۸ آذر ۴۳ میلی متر است.
وی اعلام کرد: بارندگی های دو ماه نخست پاییز ۷۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
با توجه به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی اصفهان میزان بارندگی‌ها امسال به حدی نیست که بتواند ذخایر آبی زاینده رود را تامین کند و اصفهان را از وضعیت خشکسالی بیرون آورد همانطور که تاکنون با توجه به بارش‌ها ذخایر آبی به حد نصاب نرسیده است و اگر چه بارندگی ها دلخوشی برای مردم اصفهان و نقطه روشنی برای کشاورزان است اما همچنان راه امیدی برای خشکسالی ها نیست.

 

تردد در گردنه الماس خلخال با زنجیرچرخ امکان پذیر است

ایرنا- اردبیل: رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای خلخال گفت: داشتن زنجیر چرخ برای رانندگان تمام خودروهای عبوری از گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم الزامی است.

محمد قربانی روز یکشنبه افزود: با وجود بارش برف همراه با کولاک در جاده های مواصلاتی این شهرستان که از شب گذشته آغاز شده تمام راه های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان باز است و تردد در آنها جریان دارد.
وی اضافه کرد: به دلیل ریزش برف همراه با کولاک، وجود مه غلیظ و یخبندان سطح جاده در گردنه الماس واقع در محور خلخال به اسالم عبور از این گردنه، مستلزم داشتن زنجیر چرخ برای همه خودروهای عبوری است.

 

حرکت آزمایشی قطار از اروپا به آستارای ایران

مهر- گیلان: فرماندار شهرستان مرزی آستارا از آغاز حرکت آزمایشی قطار از خط اروپا به سمت آستارای جمهوری اسلامی ایران با هدف ارزیابی و محاسبه میزان مسافت ریلی خبر داد.
سیروس شفقی با اشاره به پیگیری و بازدید های مکرر وی و مسئولان مربوطه از روند پیشرفت پروژه بین المللی خط آهن آستارا-آستارا اظهار کرد: پروژه خط ریلی آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: عملیات احداث پل و خط ریلی در سمت آستارای ایران با سرعت تمام و به صورت شبانه روزی پیش می رود و مانعی در جریان این پروژه بین المللی وجود ندارد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه تا کمتر از یک ماه آینده بخشی از پروژه در خاک آستارای ایران و تا تقاطع باغچه سرا ریل گذاری می شود، تصریح کرد: با هدف مسافت سنجی ریلی، قطاری از اروپا به سمت روسیه، جمهوری آذربایجان و در نهایت آستارای جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است و این قطار از طریق ریل در هفته های آینده پس از طی مسیرهای پیش رو وارد خاک ایران در آستارا و بخش ریل گذاری شده این شهرستان مرزی می شود.

 

راه‌اندازی ۱۲ بیمارستان صحرایی در جنوب شرق کشور

فارس- سیستان و بلوچستان: جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ۱۲ بیمارستان صحرایی در جنوب شرق کشور راه‌اندازی می‌شود.

سردار امان‌الله گشتاسبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در بحث خدمات بهداشت و درمان با راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی از فردا در خدمت مردم شمال و جنوب سیستان و بلوچستان هستیم.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه افزود: تاکنون ۳۱ بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده و به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خدمات بهداشت و درمان ارائه شده است.

این مسؤول ادامه داد: در سال ۸۸ تا ۹۴ قریب ۱۰ هزار عمل جراحی فقط در این بیمارستان‌ها انجام شده است.

وی گفت: در سال جاری نیز با توجه به استقبال خوب مردم، ۱۰ بیمارستان صحرایی و دو بیمارستان فوق تخصصی را در جنوب شرق کشور راه‌اندازی خواهیم کرد.

 

آغاز فعالیت پروژه ساخت فولاد سازی سفیددشت در چهارمحال و بختیاری

خبر آنلاین- چهارمحال و بختیاری: رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت:فولاد سازی سفید دشت به ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزارتن اسلب (تختال ) شامل واحد های ذوب به روش کوره قوس الکتریکی ویک واحد ریخته گری مداوم وهمچنین واحد های آب رسانی ،تولید اکسیژن وانبار مواد اولیه و واحد های جنبی وپشتیبانی است.

سید نعیم امامی افزود: این پروژه تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیشتر تجهیزات این واحد وارد سایت شده است. امامی گفت: فعالیت این پروژه علاوه بر اشتغال زایی و جذب نیروی انسانی ، تحول اقتصادی مهمی درمنطقه خواهد بود.

وی افزود: محصول نهایی این پروژه اسلب (تختال) است که در برنامه ریزی های صورت گرفته وجهت تکمیل زنجیره ارزش فولاد در استان چهارمحال وبختیاری در دست ساخت است.

وی همچنین گفت :تامین مالی پروژه فولاد سازی وریخته گری مداوم از محل فاینانس چین و با توجه به مشکلات فراوان استفاده از این محل مالی تاکنون منابع خوبی جذب پروژه شده است.

امامی در مورد زیر ساخت های پروژه فولاد سازی گفت :خط انتقال برق و پست برق فولاد سفید دشت دارای بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.وی پیش بینی کرد: واحد فولاد سازی وریخته گری مداوم به عنوان اولین واحد فولاد سازی در سال ۹۷ بهره برداری شود.

 

 آغاز بارش برف در برخی محورهای استان قزوین

تسنیم- قزوین: معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به آماده‌باش راهداران در جاده‌های استان قزوین گفت: در حال حاضر در گردنه الموت، آوج و طالقان شاهد بارش برف هستیم.

جواد حق‌لطفی اظهار داشت: بارش برف در برخی محورهای استان قزوین شامل آوج، الموت و طالقان از ۶ صبح امروز آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها از رانندگان که قصد تردد در محورهای استان قزوین را دارند رعایت فاصله طولی و حرکت با سرعت مطمئنه را خواستاریم.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۰ راهدار در قالب ۴ اکیپ و به همراه داشتن ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات از جاده‌های استان قزوین در حالت آماده‌باش بوده تا در صورت لزوم خدمات‌رسانی کنند.

حق‌لطفی گفت: رانندگان و مسافران باید تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند و در صورت شدت بارش‌ها تعداد اکیپ‌های راهداری افزایش خواهد یافت.