رئیس جمهور قرارداد کشتی‌سازی با کره‌ را لغو کند/ بی اعتنایی به توان داخلی خیانت است
رئیس جمهور قرارداد کشتی‌سازی با کره‌ را لغو کند/ بی اعتنایی به توان داخلی خیانت است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه بی اعتنایی به توان داخلی خیانت است، گفت: رئیس جمهور باید قرارداد ساخت ۱۰ فروند کشتی با کشور کره جنوبی را لغو کند که اگر این کار صورت نگیرد دیگر نمی‌توان به شعارها و حرف‌ها اعتماد کرد.

به گزارش یوپنا، سرتیپ پاسدار عبادالله عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در نشستی خبری اظهار داشت: امروزه صحبت‌های بسیاری در رابطه با معضل بیکاری کشور می‌شود و ظرفیت‌های بسیاری برای حل مشکل بیکاری در جامعه داریم و در صنعت کشتی سازی شرکت‌های بزرگی مثل صدرا را داریم که تجربه ساخت اقیانوس پیمای ۱۱۳ هزار تنی افراماکس را در ۲۲ ماه در کارنامه خود دارد.

وی با بیان اینکه بی اعتنایی به توان داخلی خیانت است گفت: متأسفانه شنیده‌ایم که قراردادی به منظور ساخت ۱۰ فروند کشتی با کشور کره جنوبی به امضا رسیده که امیدواریم این طور نباشد و این قرارداد هنوز امضا نشده باشد اما اگر این قرارداد امضا شده رئیس جمهور باید آن را لغو کند. چرا که اگر این کار صورت نگیرد دیگر نمی‌توان اعتمادی به حرف‌ها و شعارها کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: کره‌ای‌ها ۸ سال پیش ۲۱۵ میلیون دلار گرفته بودند تا برای ما کشتی بسازند اما به تعهداتشان عمل نکردند و اینکه امروز با وجود توان داخلی و لزوم فعال‌سازی ظرفیت‌ها برای رفع مشکل بیکاری می‌توانیم در داخل کشور اقدام به ساخت کشتی کنیم بسیار جای تعجب است که نهادها و سازمان‌هایی اقدام به امضای چنین قراردادهایی می‌کند.