انجام ماموریت های بین المللی هلال احمر زمینه ساز ترویج صلح طلبی ادیان در اقصی نقاط دنیا
انجام ماموریت های بین المللی هلال احمر زمینه ساز ترویج صلح طلبی ادیان در اقصی نقاط دنیا

استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با انجام ماموریت های بین المللی در اقصی نقاط دنیا این فرصت مناسب را دارد تا نسبت به ترویج زوایای مختلف دین اسلام و صلح طلبی آن اقدام کند.

استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با انجام ماموریت های بین المللی در اقصی نقاط دنیا این فرصت مناسب را دارد تا نسبت به ترویج زوایای مختلف دین اسلام و صلح طلبی آن اقدام کند.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی گلشنی درباره برگزاری نخستین همایش صلح، علم و دین گفت: ایده اصلی برگزاری این همایش از سوی دکتر سیدحمید جمال الدینی؛ معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر بیان شد و بر این اساس برگزاری همایشی به منظور ترویج صلح در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با انجام ماموریت های بین المللی در اقصی نقاط دنیا این فرصت مناسب را دارد تا نسبت به ترویج زوایای مختلف دین اسلام و صلح طلبی این دین اقدام کند.
استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه ادیان نسبت به جان انسان ها ارزش والایی را قائل هستند، یادآور شد: ادیان صلح طلب هستند و ابرقدرت ها در دنیا به واسطه قدرت مداری، ادیان را جنگ طلب معرفی می کنند و این مهم باعث می شود تا نگرش انسان ها نسبت به ادیان با تغییراتی همراه باشد.

وی با بیان اینکه از علم در جهت تخریب بیشتر استفاده می شود، عنوان کرد: اگر نگرش دین به درستی تبیین شود، از جنگ پرهیز می شود و پیروان ادیان ابراهیمی بایستی پرهیز از خشونت و گسترش صلح را اشاعه دهند.

وی با اشاره به اینکه همایش صلح، علم و دین به مدت دو روز در محل سالن جابرابن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود، گفت: از جمله محورهای اصلی این همایش “چه نوع پیشرفتی از علم می تواند به صلح جهانی کمک کند”، “عوامل کلیدی در تامین صلح جهانی کدامند”، “چگونه ادیان الهی می توانند به تامین صلح جهانی کمک کنند”، “بحران محیط زیست و علم جدید”، “نقش سازنده جوامع علمی و جوامع دینی در تامین صلح جهانی و نقش سازنده ادیان الهی در ترویج مدارا و پرهیز از خشونت” است.

گلشنی درباره ارسال مقالات علمی و پژوهشی به نخستین همایش صلح، علم و دین، خاطرنشان کرد: ۴۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده ست که از این تعداد ۱۹ مقاله پذیرفته شده و مقالات منتخب به صورت کتاب، چاپ و در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.

به گفته وی، این کنفرانس فضای فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.
استاد دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر آموزش نیروهای بین المللی هلال احمر برای ترویج فرهنگ صلح و بشر دوستی،بیان کرد:می توان با آموزش تعدادی از نیروهای اعزامی هلال احمر برای مامویت های بین المللی ، نسبت به ترویج فرهنگ صلح، علم و دین اقدام کنند.

تحقق جهانی عاری از خشونت

سیدحمید جمال الدینی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به دنبال خرد محوری در مجموعه است، افزود: خرد محوری به ابعاد مختلف توسعه علم می نگرد و در این زمینه باید ها و نبایدهایی مدنظر قرار می گیرد و ما باید منادی موضوع توسعه علم در خدمت صلح باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به قرابت ماموریت های هلال احمر در راستای تسکین آلام بشری، برگزاری همایش صلح، علم و دین میتواند در گسترش فرهنگ صلح و بشر دوستی موفق و مثبت ظاهر شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر درباره هدف از برگزاری همایش صلح، علم و دین، گفت: به منظور جمع آوری و شناخت ظرفیت های داخلی و برنامه ریزی برای بسط و گسترش مفاهیم خرد محوری و الزامات توسعه علم در راستای صلح به عنوان یک تجربه منطقه ای برای ارائه به کشورهای دیگر است.

وی افزود: برگزاری چنین همایش هایی می تواند راهکاری مناسب برای تحقق جهانی عاری از خشونت باشد و ما از حضور همه نخبگان و فرهیختگان برگزاری پر بارتر شده چنین همایش هایی استقبال می کنیم.