خروج سوزن ۴ سانتی متری از کبد نوزاد قشمی/کشف محموله ۵٫۵ میلیاردی گوشی قاچاق در کرمانشاه/تکذیب تغییر شهردار ساری
خروج سوزن ۴ سانتی متری از کبد نوزاد قشمی/کشف محموله ۵٫۵ میلیاردی گوشی قاچاق در کرمانشاه/تکذیب تغییر شهردار ساری

*خروج سوزن ۴ سانتی متری از کبد نوزاد قشمی
*کاهش ۲۸ درصدی جمعیت روستایی
*کشف محموله ۵٫۵ میلیاردی گوشی قاچاق در کرمانشاه
*کولاک برف در ارتفاعات البرز
*تنها ۲۳ درصد خانه‌های رشت تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی
*تکذیب تغییر شهردار ساری

خروج سوزن ۴ سانتی متری از کبد نوزاد قشمی

خبر آنلاین- هرمزگان: تیم پزشکى اتاق عمل بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهر قشم پس از یک عمل جراحی دو ساعته ، جان نوزاد قشمى را از مرگ حتمى نجات دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص گفت : این نوزاد ۱۱ ماهه که بر روى فرش خانه در حال بازى کردن بوده است یک سوزن ۴ سانتى متری وارد شکم و کبد شده بود.

فاطمه نوروزیان افزود : بعد از معاینه‌هاى پزشکى و آزمایشات مختلف، تشخیص به عمل داده مى‌شود و عمل جراحی نوزاد با موفقیت انجام شد و در حال حاضر حال عمومى کودک خوب است.

 

کاهش ۲۸ درصدی جمعیت روستایی

ایرنا- سیستان و بلوچستان: در نشست ستاد برگزاری نمایشگاه های سیستان و بلوچستان پیرامون نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان در زاهدان بیان کرد: این نمایشگاه از ۱۵ تا ۱۸ دی ماه در تهران نیز برگزار می شود.
وی اظهار داشت: برگزاری این گونه نمایشگاهها فرصت مناسبی برای باز آفرینی نقش و جایگاه روستاییان در سیاست های اجرایی و تصمیمات کشوری است.
وی گفت: روستاها به لحاظ جمعیت سنی فعال و اثرگذار اجتماعی جای خود را به افراد سن بالا می دهند.
وی بیان کرد: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بر تقویت روز افزون بنیه روستاها در تمامی زمینه ها تاکید دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در نمایشگاه توانمندی روستاییان کشور ۱۹ غرفه از این استان توانمندیهای روستاییان و عشایر استان را به نمایش می گذارند.
علی اوسط هاشمی با بیان اینکه ۵۱ درصد جمعیت این استان را روستاییان تشکیل می دهند گفت: جمعیت ۲۸ درصدی روستاییان در کشور یک تهدید محسوب می شود که می توان با ارائه مدل نو سازگار با زمان روستاها را به سمت جوانی با موضع تولید سوق داد.
وی افزود: هدف از شرکت روستاییان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه توانمندی ها با توجه به اینکه این استان سال آینده مقصد گردشگران معرفی شده است نشان دادن این مطلب است که مردم این استان با وجود فقر در زیر ساخت ها با دلهای بزرگ میزبان ایرانیان هستند.

 

کشف محموله ۵٫۵ میلیاردی گوشی قاچاق در کرمانشاه

فارس- کرمانشاه: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: مأموران یگان امداد شهرستان کرمانشاه حین گشت‌زنی در خیابان‌های منتهی به خروجی شهر کرمانشاه، به ۲ دستگاه خودرو ۲۰۶ که با سرعت بالا و بدون توجه به ایست پلیس از اکیپ گشت عبور می‌کنند، مشکوک شده و خودرو‌ها را تعقیب می‌کنند.

امان‌اللهی ادامه داد: در این راستا شماره پلاک خودروهای مذکور به منظور مسدود کردن راه‌های خروجی به تمام واحدهای گشت یگان امداد اعلام شد، که در نهایت یکی از خودروها به‌علت عدم کنترل و سرعت بیش از حد مجاز، واژگون و راننده مصدوم شد، خودروی دیگر نیز پس از مدتی تعقیب، گریز و حضور گشت‌های ویژه یگان امداد، تسلیم ماموران پلیس شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به مشکوک بودن مورد، خودروها توسط کارشناسان و متخصصان انتظامی شهرستان مورد بررسی دقیق قرار گرفت و تعداد ۲۲۵ دستگاه تلفن همراه قاچاق که به صورت بسیار ماهرانه‌ای در خودروها جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

مقام ارشد انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان ارزش محموله بیش از پنج و نیم میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان کرد: سه نفر متهم حدودا ۴۰ ساله که پیش از این نیز سابقه حمل کالای قاچاق داشتند دستگیر و ۲ دستگاه خودروی سواری نیز توقیف شد.

 

کولاک برف در ارتفاعات البرز

مهر- البرز: هواشناسی استان البرز با توجه به ورود سامانه بارشی به غرب کشور برای ارتفاعات البرز بارش برف، مه غلیظ و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان را پیش‌بینی کرد.
منصور رحمانیان با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور، اظهار کرد: این سامانه فردا (چهارشنبه) بعدازظهر به کشور وارد می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: پیامد ورود این سامانه در غرب و بخش‌هایی از جنوب غرب، سواحل غربی خزر و زاگرس مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان البرز چهارشنبه و پنج‌شنبه در استان شاهد مه غلیظ، بارش برف و کولاک در ارتفاعات خواهیم بود.

رحمانیان تأکید کرد: بارش باف در ارتفاعات موجب لغزندگی جاده، محدودیت دید و اختلال در تردد جاده‌ای خواهد شد.

وی بابیان اینکه از روز پنج‌شنبه تا جمعه کاهش دمای ۷ تا ۱۰ درجه‌ای را شاهد خواهیم بود، گفت: وزش باد شدید موقتی طی این مدت در بخش‌هایی از استان پیش‌بینی می‌شود.

 

تنها ۲۳ درصد خانه‌های رشت تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی

ایسنا- گیلان: معاونت عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: در هشت ماه سال تنها ۲۳ درصد خانه‌های آتش گرفته در رشت بیمه آتش‌سوزی بودند.

شهرام مومنی اظهار کرد: در هشت ماه امسال بالغ بر ۱۱۵۰ مورد آتش‌سوزی پوشش داده شد که از این تعداد ۳۲۷ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی بوده که تنها ۲۳ درصد آن‌ها بیمه آتش‌سوزی داشتند.

وی با بیان این‌که همه روزه شاهد حضور خسارت‌دیدگان در زمینه آتش‌سوزی منازل مسکونی و اماکن تجاری هستیم، افزود: متأسفانه نبود بیمه‌های آتش‌سوزی و مشاهده درد و رنج شهروندان آسیب‌دیده بسیار سخت و تأمل‌برانگیز است.

 

تکذیب تغییر شهردار ساری

تسنیم- مازندران: رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر پرهیز از نفاق و دورویی از سوی برخی رسانه‌های مجازی برای توسعه مرکز استان گفت: مطلب برخی رسانه‌ها در مورد جابه‌جایی مهدی عبوری شهردار فعلی ساری کذب محض است.

علیجان‌ شمشیربند  اظهار داشت: موضوع جابه‌جایی یا استیضاح شهردار فعلی ساری در اذهان مردم و اعضای شورای شهر ساری وجود نداشته و ندارد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات شورای اسلامی شهر، تفرقه جدیدی از سوی برخی افراد و یا نامزدهای انتخابات در فضای مجازی مطرح که نقصانی در ادامه فعالیت توسعه‌ای شهر ساری برای خدمت‌رسانی به مردم وارد نخواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه صراحتا جابه‌جایی و عزل شهردار ساری از سوی اعضای شورای اسلامی شهر را تکذیب می‌کنم، تصریح کرد: شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساری از خدمت رسانی به مردم عقب‌نشینی نخواهند کرد.

وی بیان کرد: تا پایان دوره چهارم مردم ساری مطمئن باشند اعضای شورا و شهردار مانند قبل و با تبادل افکار نسبت به پیگیری به جد پروژه‌های نیمه تمام تا روز آخر شورا ادامه خواهند داد.