برف مدارس آذربایجان غربی را تعطیل کرد/دستگیری عاملان حیوان‌آزاری در پیرانشهر/برخورد با کشتار غیر مجاز شتر مرغ در استان قزوین
برف مدارس آذربایجان غربی را تعطیل کرد/دستگیری عاملان حیوان‌آزاری در پیرانشهر/برخورد با کشتار غیر مجاز شتر مرغ در استان قزوین

*برف مدارس آذربایجان غربی را تعطیل کرد
*فعالیت مجدد ۲۴۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد
*دستگیری عاملان حیوان‌آزاری در پیرانشهر
*کشف جسد جوان کرمانی از لابه‎لای صخره‌های ساحل جزیره هرمز
*برخورد با کشتار غیر مجاز شتر مرغ در استان قزوین

برف مدارس آذربایجان غربی را تعطیل کرد

مهر- آذربایجان غربی: مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بارش شدید برف که بامداد امروز دوشنبه در شهرهای آذربایجان غربی و ارومیه آغاز شده موجب تعطیلی برخی مدارس شد.
مهدی محمدپور با بیان اینکه در این راستا با توجه به شدت بارش برف و برودت هوا در برخی مناطق و شهرستان های استان مدارش منطقه کشاورز در سری نوبت صبح (تمامی مقاطع تحصیلی) تعطیل است.

وی ادامه داد: همچنین مدارس شهرستانهای شاهین دژ و بوکان در سری نوبت صبح (ابتدایی شهری و تمامی مقاطع تحصیلی روستایی) در شهرستان مهاباد مدارس سری صبح (مدارس ابتدایی) تعطیل هستند.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدارس ابتدایی شهرستانهای سردشت، چالدران و پیرانشهر به دلیل برودت هوا و یخبندان با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

محمدپور اضافه کرد: همچنین با توجه به شدت بارش برف و برودت هوا در برخی مناطق و شهرستان های استان امروز دوشنبه مدارس منطقه سیلوانا و صومای برادست در تمامی مقاطع تحصیلی نیز تعطیل اعلام شده است.

 

فعالیت مجدد ۲۴۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد

ایرنا- اردبیل: استاندار اردبیل می گوید که با اعطای تسهیلات و حمایت های دولتی ۲۴۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در استان فعال و زمینه های اشتغال در آنها تثبیت شده است.

مجید خدابخش یکشنبه در جمع معاونان استاندار و فرمانداران شهرستان های استان اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای توسعه همه جانبه بکار گرفته و اعطای تسهیلات فعال سازی واحدهای راکد و نیمه راکد از جمله اقدام مهم دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان است .
خدابخش بیان کرد: متاسفانه برخی مدام بر طبل ناامیدی می کوبند اما دولت تدبیر وامید تمام تلاش خود را برای توسعه همه جانبه استان بکار گرفته است.
وی با بیان اینکه پیگیری ایجاد بندرخشک اصلاندوز بطور جدی از وزارتخانه های مربوطه در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد با ایجاد این بندر شاهد تحول اقتصادی در شمال استان باشیم.

 

دستگیری عاملان حیوان‌آزاری در پیرانشهر

ایسنا- آذربایجان غربی: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی از شناسایی و دستگیری عاملان آزار و اذیت روباه زنده در روستای شختان پیراشهر خبر داد.

پرویز آراسته، رفتار برخی هموطنان نسبت به حیات وحش را به شدت محکوم کرد و گفت: دیشب پس از انتشار فیلمی مبنی بر آزار و اذیت روباه زنده و بریدن گوش‌ها و دم این حیوان توسط چند نفر، رسیدگی به موضوع به صورت فوری در دست بررسی قرار گرفت و سه نفر ازعاملان این کار غیرانسانی، شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های مسئولین اداره حفاظت محیط زیست، فرمانداری شهرستان و عوامل انتظامی، افراد مذکوردستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شدند و امروز شکایت علیه آنان تنظیم شد تا مراحل قانونی طی شده و افراد طبق قانون مجازات شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی، هدف این عده از انجام کارهای غیرانسانی را سرگرمی دانست و افزود: خوشبختانه بیش از ۹۹ درصد مردم جامعه حامی حیوانات و محیط‌زیست هستند و یک درصد باقی‌مانده نیزباید تحت آموزش‌های لازم قرار گیرند تا شاهد چنین کارهایی در سطح جامعه نباشیم.

 

کشف جسد جوان کرمانی از لابه‎لای صخره‌های ساحل جزیره هرمز

فارس- هرمزگان: جوان ۲۵ ساله اهل شهرستان سیرجان استان کرمان که روز جمعه در منطقه گردشگرى جزیره هرمز غرق شده بود به همت کارآگاهان زبده جناحى قشم و گروه غواصى قشم و بندرعباس کشف شد.

شهریار سعیدی که عصر روز جمعه به اتفاق دو تن از دوستان خود براى دیدن از جاذبه‌های گردشگری هرمز به این جزیره سفر کرده بود هنگام شنا کردن در ساحل خاک سرخ غرق شد که عصر روز یکشنبه پس از تلاش‌های فراوان از سوی تعدادی از غواصان زبده قشم و بندرعباس از لابه‎لای صخره‌های ساحل جزیره هرمز کشف شد.

این فرد به‌همراه دو تن از همراهان خود در حوالى ساعت ۲۳ جمعه شب در منطقه معدن گلک (خاک سرخ) براى شنا کردن به دریا مى‌زنند که متاسفانه شهریار به‌علت جزر آب غرق شد و جسد وى تا عصر روز گذشته مفقود بود و تیم غواصى قشم و بندرعباس جستجوى خود را برای یافتن جنازه وی آغاز کردند.

این منطقه از جزیره هرمز به‌علت سرعت بالای آب دریا در زمان جزر و مد، محل مناسبی برای شنا کردن نیست، به‌همین دلیل توصیه می‌شود هموطنان گرامی دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

برخورد با کشتار غیر مجاز شتر مرغ در استان قزوین

تابناک- قزوین: یک واحد غیر مجاز کشتار شتر مرغ پس از یک ماه تحقیقات و بررسی و نمایان شدن ماهیت اصلی آن، با حکم مقامات قضایی مورد بازرسی قرار گرفت و مشخص شد در این واحد شترمرغ خارج از پوشش نظارتهای بهداشتی دامپزشکی ، شترمرغ کشتار و پس از بسته بندی، با لیبل تقلبی به بازار عرضه می شود.
علی آقاجان نیا معلم رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز گفت: بر اساس اطلاعات واصله و تحقیقات چندین روزه فعالیتهای این واحد تحت نظر قرار گرفت و در نهایت شب گذشته اکیپی از کارشناسان دامپزشکی با حکم قضایی و با همراهی نماینده‌گان فرمانداری شهرستان و کلانتری شریف آباد بصورت سرزده به محل مراجعه و تعداد ۱۴ لاشه‌ی شتر مرغ سلاخی شده به همراه ۴ لاشه‌ی تازه ذبح شده کشف گردید که همه‌گی تا تعیین تکلیف از سوی مراجع قضایی با حفظ شرایط بهداشتی به یکی از سردخانه‌های تحت نظر دامپزشکی منتقل شد.
معلم در ادامه افزود: این واحد علاوه بر کشتار غیر بهداشتی و غیر مجاز خود، و نهایتا در همان مکان محصولات قصابی شده را در قالب‌های مختلف بسته بندی و با درج برچسبهای تقلبی روی محصولات ، آنها را به بازار عرضه می کرد
این واحد تا تعیین تکلیف نهایی توسط مقام قضایی پلمپ گردید