شبکه آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور افتتاح شد/ رونمایی از «فن بازار» و «موبایل بوک»
شبکه آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور افتتاح شد/ رونمایی از «فن بازار» و «موبایل بوک»

معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور به افتتاح شبکه آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور اشاره کرد و بیان داشت: این شبکه مجموعه آزمایشگاه های پیام نور کشور را با هم ارتباط می دهد و امکان دسترسی به فعالیت های علمی هر یک از دانشگاه های پیام نور برای دانشجویان این دانشگاه فراهم می شود.

گروه دانشگاه – معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور گفت: با تدبیر و توجه ویژه رئیس دانشگاه به پژوهش، در دولت تدبیر و امید اقدامات ارزنده ای در این زمینه در دانشگاه پیام نور صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «یوپنا»، دکتر محمدعلی کریمی در جشنوراه  هفته پژوهش که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، بیان داشت: توجه ویژه به بخش پژوهش و فناوری و بهره مندی حداکثری از شیوه های آموزشی قابل دسترسی علاوه بر شیوه های آموزشی معمول، مهم ترین برنامه دانشگاه پیام نور است.

وی شیوه آموزشی در دانشگاه پیام نور ترکیبی و نیمه حضوری است و برخلاف دیگر دانشگاه ها که بر حضور حداکثری تأکید دارند در این دانشگاه اصل بر حضور حداقلی و بهره مندی از شیوه های آموزشی دیگر است.

معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور به افتتاح شبکه آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور «شاپنا»، اشاره کرد و بیان داشت: این شبکه مجموعه آزمایشگاه های پیام نور کشور را با هم ارتباط می دهد و امکان دسترسی به فعالیت های علمی هر یک از دانشگاه های پیام نور برای دانشجویان این دانشگاه فراهم می شود.

وی افزود: این شبکه آزمایشگاهی مجموعه آزمایشگاه های کشور را در بر خواهد داشت و با بیش از ۳ هزار فضا و ۶ هزار تجهیزات آزمایشگاهی امکان بهره برداری را برای تمامی پژوهشگران فراهم خواهد کرد.

دکتر کریمی «کلاس همراه، استاد همراه وکتاب همراه» را مهم ترین شعار مدیریت دانشگاه دانست و گفت: امروز به یمن تلاش و اهتمام ویژه مجموعه دانشگاه پیام نور، طرح موبایل بوک دانشگاه برای ارائه آموزش از طریق موبایل رونمایی می شود.

وی رونمایی از سامانه فن بازار با هدف دستیابی به دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین و سامانه دستاوردهای دائمی فناورانه دانشگاه پیام نور را از دیگر برنامه های دانشگاه در هفته پژوهش عنوان کرد.

دکتر کریمی گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که کتاب‌ها از حالت کاغذی خارج شود و مجموعه اطلاعات علمی از طریق موبایل و با کیفیت علمی بیشتر در اختیار دانشجو قرار بگیرد.