طرح برقی کردن موتور سیکلت در شهر اراک به صورت پایلوت اجرا می شود
طرح برقی کردن موتور سیکلت در شهر اراک به صورت پایلوت اجرا می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: براساس تصمیمات گرفته شده قرار است طرح برقی کردن موتور سیکلت در شهر اراک به صورت پایلوت اجرا شود به طوری که با اجرای آن از تردد موتورهای بنزینی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

img_1579مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: براساس تصمیمات گرفته شده قرار است طرح برقی کردن موتور سیکلت در شهر اراک به صورت پایلوت اجرا شود به طوری که با اجرای آن از تردد موتورهای بنزینی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
محمد الله‌داد مدیر عامل شرکت توزیع نیرو برق استان مرکزی و رئیس انجمن مهندسی و الکترونیک استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی پژوهشگاه نیرو گفت: وزیر نیرو در اجلاس مدیران ارشد بر رویکرد وزارت نیرو تاکید داشتند و به جد به دنبال استفاده از انرژی های نو و همچنین توسعه و ترویج استفاده از خودروها، موتورها و دوچرخه های برقی هستند.
الله‌داد افزود: متاسفانه کشور ما در سال‌های اخیر به شدت از آلودگی درکلان شهرها رنج می برد .بنابراین اراک بعنوان یکی از کلان شهرهای کشورنیز از این امر مستثنی نیست به طوریکه بر اساس گزارش‌ها، حداقل ۸۵ روز آلوده کلان شهر اراک طی ۹ ماه سال جاری داشته است که ۴۹ درصد مربوط به خودروها و وسایل نقلیه بوده است.
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به این که هر موتور سیکلت بنزینی، چندین برابر خودروی بنزینی در محیط زیست آلودگی ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم با ورود این موتورها شاهد کاهش آلودگی در محیط زیست باشیم.
اله‌داد همراهی استانداری، شهرداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست دستگاه قضایی استان، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها را در اجرای موفق این طرح بسیار اثرگذار دانست
وی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با قدرت یک مگاوات در شهر اراک احداث شده است و بنا داریم در این زمینه اقداماتی گسترده‌ای را انجام دهیم.
الله داد با تاکید براینکه هم‌اکنون ۱۰ میلیون موتور بنزین سوز در کشور وجود دارد که بطور متوسط روزانه ۹ لیتر در روز بنزین مصرف می‌کند اظهار داشت: در نتیجه با این میزان مصرف، رقم آلایندگی بسیار بالاست و برای رفع آلودگی در دنیا شیوه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.یکی اینکه موتور را از ابتدا برقی و شارژی بسازند که این کار نیاز به تامین منابع مالی و همکاری شهرداری‌ها دارد و هم اینکه در فضای پارک دستگاه شارژ تعبیه می‌شود تا مردم به سهولت بتوانند از آن استفاده نمایند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: براساس تصمیمات گرفته شده قرار است طرح برقی کردن موتور سیکلت در شهر اراک به صورت پایلوت اجرا شود به طوری که با اجرای آن از تردد موتورهای بنزینی جلوگیری به عمل خواهد آمد. همچنین بعد از شهر اراک این طرح در شهر مشهد نیز اجرایی خواهد شد.
الله داد تاکید کرد: کار مطالعاتی و بحث برآورد هزینه و مسایل اقتصادی این طرح با تاکید وزیر نیرو و با تشکیل تیم و کمیته های مورد نظر در دست اقدام است و به زودی این طرح عملیاتی می‌شود.