مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد: برخی‌رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شب‌نامه را به روزنامه تبدیل کرده‌اند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد: برخی‌رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شب‌نامه را به روزنامه تبدیل کرده‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اظهارتاسف از عملکرد برخی رسانه‌های این استان، خاطرنشان کرد: عده ای از این رسانه‌ها، شب نامه‌های گذشته را به روزنامه تبدیل کرده اند.

برخی‌رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شب‌نامه را به روزنامه تبدیل کرده‌اندبه گزارش یوپنا، دکتر رضا دهبانی پور در نشست هم اندیشی رسانه‌ها با برخی مسئولان اجرایی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: شب نامه هایی که روزگاری در کف خیابان بودند و جرات دست زدن به آن را نداشتیم اکنون به راحتی و در قالب کار رسانه‌ای در معرض دید مخاطبان و جامعه قرار می گیرد.

وی کارکرد برخی رسانه‌ها به ویژه سایت‌های محلی و پایگاه‌های خبری در کهگیلویه و بویراحمد را خروج از حریم قانون دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: فضای حاکم این روزهای رسانه‌ای بر استان مطلوب جامعه و مخاطبان نیست.

دهبانی‌پور گفت: در برخی مواقع که رسانه از حریم قانونی و کارکردحرفه‌ای خود خارج می‌شود، فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد نیز چاره ای جز تسلیم شدن در برابر قانون ندارد.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای چهار روزنامه، ۱۷ هفته نامه، پنج ۲ هفته نامه، ۲ ماهنامه، شش فصلنامه و ۳۴ سایت و پایگاه خبری مجوزدار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این استان تاکید کرد که رسانه ها به ویژه سایت های محلی این استان باید مراقب بحث های قومیتی و عشیره ای باشند.

الماس گشتاسبی گفت: به همان میزان که اصل ۲۴ قانون مطبوعات آزادی رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی را در انتشار اخبار مورد تاکید قرار داده اما اصول ۲۸ تا ۳۳ این قانون و همچنین اصول ۶۰۷ و ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی نیز محدودیت هایی را برای رسانه ها قایل شده است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از کامنت هایی که در برخی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد منتشر می‌شود مدیریت شده نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بسیاری از آنها انواع توهین، افترا، تخریب و نشر اکاذیب علیه افراد، شخصیت ها و حتی ارکان نظام دیده می شود.

منبع: ایلنا