مردم ایلام ۹۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند/تولید ۳۶ هزار آب بسته‌بندی شده در لرستان/ادامه تعطیلی مدارس آذربایجان غربی
مردم ایلام ۹۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند/تولید ۳۶ هزار آب بسته‌بندی شده در لرستان/ادامه تعطیلی مدارس آذربایجان غربی

*مردم ایلام ۹۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند
*خرید ۱۱٫۴ میلیون تن گندم از کشاورزان
*تولید ۳۶ هزار آب بسته‌بندی شده در لرستان
*پس از دو ماه مراقبت ویژه؛ چهارقلوهای قمی ترخیص شدند
*ادامه تعطیلی مدارس آذربایجان غربی

مردم ایلام ۹۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند

تابناک- ایلام: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان ایلام از جمع اوری بیش از ۹۵۰ میلیون تومان زکات در این استان در نه ماهه نخست امسال خبر داد.

ضیاء رضایی، در نشست شورای زکات شهرستان مهران که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزارشد، گفت: بیش از ۸۴ درصد زکاتی که امسال در استان ایلام جمع آوری شده است در زمینه کمک به فقرا و نیازمندان این استان هزینه شده است.
وی افزود: طی ۹ ماهه نخست امسال در مجموع۹۵۰ میلیون تومان زکات در این استان جمع آوری شده است که نسبت به میزان زکات جمع آوری شده سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته است.
رضایی افزود: زکات جمع آوری شده در این استان در زمینه هزینه های درمانی نیازمندان، پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج های مددجو، کمک به ساخت و تعمیرات مسکن، آزادی زندانیان ، هزینه های تحصیلی و نیز پرداخت کمک معیشت و خدمات موردی به نیازمندان این استان هزینه شده است.

 

خرید ۱۱٫۴ میلیون تن گندم از کشاورزان

ایرنا- کردستان: مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: امسال ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شد که در مقایسه با سال قبل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن افزایش یافته است.

حسین صفایی روز سه شنبه در گردهمایی تعاونی‌های روستایی و جشن شکرگزاری گندم در کردستان که با حضور مسوولان استانی و کشوری در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، افزود: در سال زراعی گذشته در مجموع هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.
وی اضافه کرد: مقدار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی گذشته در حالی افزایش پیدا کرده که میزان سطح زیر کشت نیز در مقایسه با سال قبل حدود ۵۰۰ هزار هکتار کاهش پیدا کرده بود.
وی اظهار کرد: در سالهای ۹۳ و ۹۲ نیز به ترتیب ۶٫۷ و ۴٫۶ میلیون تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده بود.

 

تولید ۳۶ هزار آب بسته‌بندی شده در لرستان

ایسنا- لرستان: ‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از تولید ۳۶ هزار آب بسته‌بندی ۵ و ۱٫۵ لیتری در استان خبر داد.

‌علیرضا کاکاوند اظهار کرد: در برخی روستاها مشکل کمبود آب داریم‌ یا اینکه آب مناسب وجود ندارد که به اجبار از مناطق دیگر برای این روستاها آب منتقل می‌کنیم.

وی با اشاره به آب‌رسانی با تانکر در برخی روستاها، تصریح کرد: تانکر مشکل‌های خاص خودش را دارد و از لحاظ بهداشتی، حمل و نقل و انتظار با در دست داشتن “دبه” در شأن مردم نیست و برای رفع این مشکل‎ها، خرید دستگاه بسته‌بندی آب را در دستورکار قرار داریم.

کاکاوند اضافه کرد: این دستگاه خیلی راحت است و به آسانی می‌توان آب‌های بسته‌بندی شده که بهداشتی هستند را بین مردم توزیع کرد و حمل آن راحت بوده و دیگر نیاز به تانکر نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان یادآور شد: دستگاه را ۷۰ میلیون تومان خریداری و کانتینر آن را هم با ۳۰ میلیون تومان نصب کردیم. برنامه داشتیم که برای همه شهرستان‌ها از این دستگاه‌ها خریداری کنیم اما به سبب کمبود اعتبار نتوانستیم این کار را انجام بدهیم.

 

پس از دو ماه مراقبت ویژه؛ چهارقلوهای قمی ترخیص شدند

تسنیم- قم: چهار قلوهای قمی که در بیمارستان امام رضا(ع) بدنیا آمده بودند، پس از نزدیک به دو ماه مراقبت ویژه با سلامت کامل ترخیص شدند.

چهار قلو های به دنیا آمده در تاریخ سوم آبان ماه در بیمارستان تأمین اجتماعی قم پس از نزدیک به دو ماه مراقبت ویژه نوزادان با سلامتی کامل ترخیص شدند.

مدیر درمان استان قم گفت: وزن نوزادان در هنگام تولد ۹۰۰ گرم بود که با عنایت پروردگار متعال و تلاش همکارانم در بخش مراقبت‌های ویژه وزن نوزادان هنگام ترخیص به ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ گرم رسید.

 

ادامه تعطیلی مدارس آذربایجان غربی

خبرآنلاین- آذربایجان غربی: سرمای هوا در شهر ارومیه و برخی از شهرهای آذربایجان غربی، دانش آموزان را خانه نشین کرد.

در حالی که ورود جبهه هوای سرد، سبب کاهش دمای هوا در برخی شهرهای استان تا ۲۴ درجه زیر صفر شده است، دانش آموزان برای دومین روز متوالی در ارومیه و برای چندمین روز در سایر شهرها در خانه به استراحت پرداختند.

امروز مدارس ابتدائی ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب، سردشت، بوکان، مهاباد و روستاهای بوکان و شاهین دژ تعطیل بود و در سایر شهرها نیز دانش آموزان با یک ساعت تاخیر به مدرسه رفتند.

دیشب و امروز چالدران با دمای هوای ۲۲ درجه زیر صفر سردترین شهر استان و اشنویه با دمای صفر درجه در گرمترین زمان گرمترین شهر استان گزارش شد.

همچنین ارومیه مرکز استان نیز دمای هوا در سردترین زمان ۱۱-  و در گرمترین زمان ۵-  را تجربه کرده است.