درخواست رئیس دانشگاه پیام نور خطاب به وزیر علوم و پاسخ دکتر فرهادی
درخواست رئیس دانشگاه پیام نور خطاب به وزیر علوم و پاسخ دکتر فرهادی

دانشگاه پیام نور نباید هیچ محدودیتی در جذب دانشجو داشته باشد و حتی می تواند علاوه بر آموزش های آکادمیک، به آموزش های عالی آزاد و مهارتی برای اقشار مختلف، چه در داخل و چه خارج از کشور روی بیاورد.

گروه دانشگاه – روز سه شنبه با حضور وزیر علوم، تلویزیون تعاملی دانشگاه پیام نور راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، در این مراسم رئیس دانشگاه پیام نور با تشریح اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه، بیان داشت: سند راهبردی دانشگاه پیام نور در دهه فجر امسال رونمایی می شود.

دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی با اشاره به ویژگی های IPTV ابراز داشت: تاکنون ۴ هزار محتوا برای این رسانه تهیه شده است و اقدامات مربوط به کدگذاری ۳ هزار محتوا صورت گرفته است._mg_0995

 

وی انعقاد تفاهم نامه برای جذب بودجه پژوهشی را یکی از اقدامات دیگر صورت گرفته در دانشگاه پیام نور برشمرد و اضافه کرد: با سازمان ها و نهادهایی از جمله وزارت صنعت و معدن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت ارتباطات، بنیاد سعدی، بانک های تجارت و صادرات تفاهم نامه امضا شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین به تلاش های صورت گرفته برای جذب کمک های خیرین اشاره کرد و ابراز داشت: در ۶ ماهه اول امسال حدود ۸۰ میلیارد ريال از طریق خیرین جذب شده است.

دکتر رستمی ابوسعیدی با تاکید بر کیفی بودن دانشگاه پیام نور ابراز داشت: ۲۵ درصد از قبولی کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی معادل ۳۰ هزار نفر، از دانشگاه پیام نور بوده اند که از این تعداد ۱۱۰۰ نفر فقط در دانشگاه تهران پذیرفته شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تیم استارت آپ نانونما دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از ۱۰ برگزیده شد، اضافه کرد: در ۶ ماهه گذشته قریب به ۲۰۰ جلد کتاب در دانشگاه پیام نور به چاپ رسیده است.

رئیس دانشگاه پیام نور بیان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره آموزش زبان فارسی، مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان راه اندازی شد.

وی گفت: نمایندگی دانشگاه پیام نور در اقلیم کردستان عراق و کشورهای صربستان و آذربایجان راه اندازی خواهد شد.

دکتر رستمی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۰ پروژه عمرانی در دهه فجر به بهره برداری رسید، ابراز داشت: امسال نیز ۹۰ پروژه در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور به افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان از ۱۱ به ۳۶ و تعداد مراکز رشد نیز از ۵ به ۲۷ مرکز افزایش یافته است.

وی همچنین به استقبال دانشجویان در ایام تکمیل ظرفیت گریزی زد و خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور بعد از سایر دانشگاهها انجام شد اما ۵۴ هزار نفر در تکمیل ظرفیت کارشناسی و ۳۵ هزار در دوره های فراگیر ثبت نام کردند که این موضوع نشان از محبوبیت این دانشگاه دارد.

دکتر رستمی ابوسعیدی در پایان سخنانش با ارائه این آمار که دانشگاه پیام نور با داشتن ۴۰۰۰ عضور علمی،  که از این تعداد  ۲۴۰ استاد و دانشیار و ۱۴۰۰ استادیار است، خطاب به وزیر علوم گفت: این دانشگاه در هیچ کدام از کمیته های وزارت علوم عضو ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور تمامی استاندارد را رعایت می کند و تقاضا داریم با توجه به ظرفیت ها و توان این دانشگاه در کمیته های وزارت علوم استفاده شود تا بتوانیم از حقمان دفاع کنیم و تقاضای تصویب رشته های که بتواند از ظرفیت تلویزیون تعاملی استفاده کرد را داریم.

پاسخ وزیر علوم به درخواست رئیس دانشگاه پیام نور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه پیام نور نباید هیچ محدودیتی در جذب دانشجو داشته باشد و حتی می تواند علاوه بر آموزش های آکادمیک، به آموزش های عالی آزاد و مهارتی برای اقشار مختلف، چه در داخل و چه خارج از کشور روی بیاورد.

_mg_1248

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، دکتر محمد فرهادی در مراسم افتتاح تلویزیون تعاملی دانشگاه پیام نور، با اشاره به این که دانشگاه نسل سوم، دانشگاه کارآفرین است، مهمترین ویژگی دانشگاه پیام نور را شیوه آموزش تلفیقی در ارائه خدمات نیمه حضوری و بهره گیری از روش های نوین آموزشی دانست.

وی نیاز دانشگاه های امروز را ورود به عرصه تجاری سازی یافته های علمی عنوان کرد و تصریح کرد این مهم بدون همکاری بخش خصوصی محقق نخواهد شد.

وزیر علوم در ادامه ضمن تأکید بر تعامل با بخش خصوصی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به منظور به بار نشاندن ایده های خلاق، از تلاش های دانشگاه پیام نورکه توانسته با همکاری صندوق رفاه

دانشجویی و شرکت به سیما با راه اندازی تلویزیون تعاملی در جهت ارائه خدمات نوین آموزشی گام مؤثری بردارد، تقدیر و تشکر کرد.

دکتر فرهادی اذعان داشت: اعتقاد ما بر این است که دانشگاه پیام نور با تکیه بر مأموریت خود یعنی آموزش از راه دور و نیمه حضوری، نباید هیچ محدودیتی در جذب دانشجو داشته باشد و حتی می تواند علاوه بر آموزش های آکادمیک، به آموزش های عالی آزاد و مهارتی برای اقشار مختلف، چه در داخل و چه خارج از کشور روی بیاورد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه پیام نور پس از راه اندازی تلویزیون تعاملی با توجه به گستردگی شعبه ها در سراسر دنیا، به ویژه در کشورهای اسلامی می تواند در تحقق یکی از اهداف اساسی وزارت علوم که تعامل با دانشگاه های مؤثر دنیا و جذب دانشجوی خارجی می باشد، گام مهمی بر دارد.

وزیر علوم با تأکید بر این که دانشگاه پیام نور با توجه به امکانات ویژه در امر آموزش از راه دور می بایست متولی حوزه آموزش نیمه حضوری و الکترونیکی در کشور باشد، تصریح کرد: بهره مندی از روش های نوین با حضور بخش خصوصی، بازار گسترده ای را در زمینه تولید محتوا و ارزش افزوده ایجاد کرده است و امید است این دانشگاه با تکیه بر ظرفیت های خود، ضمن ارائه خدمت به جامعه دانشگاهی کشور، شرایط را برای ارتقاء کارکنان سایر دستگاه ها فراهم آورد و بیش از پیش در راستای بهبود فرهنگ عمومی جامعه نقش آفرینی کند.

وزیر علوم در پاسخ به درخواست رئیس دانشگاه پیام نور درباره عضویت اساتید این دانشگاه در کمیته های وزارت علوم، گفت: قطعا اساتید دانشگاه پیام نور در این کمیته ها باید حصور موثر داشته باشند و باید حضور آنها بیشتر شود. (این سخنان وزیر علوم با تشویق حاضران همراه شد)

وی همچنین گفت: رشته های متناسب با تلویزیون تعاملی  وجود دارد و تصویب راین رشته ها نیز باید در اولویت قرار گیرد و تعداد این رشته ها افزوده شود.