برگزاری جلسه قرارگاه ملی راهیان نور:تجلیل از خانواده ۲۵ شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور/ راهیان نور نباید جناحی، سیاسی و حزبی باشد
برگزاری جلسه قرارگاه ملی راهیان نور:تجلیل از خانواده ۲۵ شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور/ راهیان نور نباید جناحی، سیاسی و حزبی باشد

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: راهیان نور یک کار فرهنگی، ارزشی و ملی است و ما نتوانسته ایم قشر دانشجو را بر سر این سفره و مائده آسمانی بیاوریم.

گروه فرهنگی – جلسه قرارگاه ملی راهیان نور با حضور دکتر هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سردار فضلی جانشین بسیج کشور و دکتر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام نور و اعضای راهیان نور دانشگاه ها، با هدف هماهنگی و برنامه ریزی درخصوص سفرهای راهیان نور اسفند ۹۵، به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در این جلسه گفت: حوزه فرهنگ باید حوزه وفاق در جامعه باشد، ولی متاسفانه اکثر تضادها در جامعه ما در حوزه فرهنگ اتفاق می افتد.

دکتر سید ضیاء هاشمی درباره راهیان نور دانشجویی ابراز کرد: هدف و اولویت اصلی ما برای راهیان نور این امر می باشد که باید کمیت دانشجوهای زائر اولی را بیشتر کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: راهیان نور یک کار فرهنگی، ارزشی و ملی است و ما نتوانسته ایم قشر دانشجو را بر سر این سفره و مائده آسمانی بیاوریم.

دکتر هاشمی دوران دانشجویی را دوران بحران هویت ها ابراز کرد و بیان داشت: بحران های اعتقادی، فرهنگی و ارزشی که در دانشجویان وجود دارد، راهیان نور فرصتی برای رهایی از این بحران های هویتی است.

معاون فرهنگی وزیر علوم اظهار داشت: گروه هدف ما برای راهیان نور کل دانشجویان دانشگاه های کشور می باشد، حتی کسانی که ما را قبول ندارند باید به این فریضه معنوی هدایت شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به آسیب های اجتماعی بالایی که در جامعه ما وجود دارد، راهیان نور فرصتی فراهم می آورد  که این آسیب ها را کاهش بدهیم.

هاشمی ابراز داشت: با راهیان نور نباید سیاسی برخورد کرد، و سیاست های راهیان نور نباید جناحی، سیاسی حزبی باشد، بلکه فلسفه وجودی راهیان نور حفظ ارزش های دینی، ملی و هویتی است.

معاون فرهنگی وزیر علوم تاکید کرد: باید در حوزه راهیان نور اختلافات و تفاوت ها را به حداقل برسانیم.

a

تجلیل از خانواده ۲۵ شهید مدافع حرم دانشگاه در دهه فجر

رئیس دانشگاه پیام نور با تأکید بر لزوم حفظ آرمانهای شهدای انقلاب ، ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: شهدای گرانقدر در حفظ کیان و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشی بی بدیل داشته اند و وظیفه ما تداوم آرمانهای شهدا و دستیابی به اهداف متعالی مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

دکتر رستمی ابوسعیدی، سفر راهیان نور را یکی از مهم ترین برنامه های دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: در این دانشگاه با هدف تبیین و نهادینه سازی آرمان های مقدس شهدا و شناخت بیشتر دانشجویان با جایگاه و شأن مقام شهید و شهدای گرانقدر کشور، هر سال سفرهای راهیان نور  برگزار می شود و سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این سفر بزرگ معنوی اختصاص داده شد.

وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور با ۴ هزار عضو هیأت علمی و ۷۰۰ هزار دانشجو تاکنون خدمات ارزنده ای به کشور ارائه کرده است، گفت: این دانشگاه در راستای ارتقای فرهنگی دانشجویان و حفظ ارزش های معنوی و اسلامی اهتمام می ورزد.

دکتر رستمی ابوسعیدی تصریح کرد: سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و دانشگاه پیام نور مرکز کرج هم اکنون میزبان شهدای گمنام هستند و در دهه مبارک فجر، مراسم تجلیل از خانواده های ۲۵شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ جلسه قرارگاه ملی راهیان نور با حضور دکتر هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سردار فضلی جانشین بسیج کشور و اعضای راهیان نور دانشگاه ها، با هدف هماهنگی و برنامه ریزی درخصوص سفرهای راهیان نور اسفند ۹۵، به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد.