کشف ۲۲۱ هزار ليتر سوخت قاچاق در مشهد/دانش آموز مینابی ربوده شد/کشف بیش از ۹۸۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان بوشهر
کشف ۲۲۱ هزار ليتر سوخت قاچاق در مشهد/دانش آموز مینابی ربوده شد/کشف بیش از ۹۸۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان بوشهر

*کشف ۲۲۱ هزار ليتر سوخت قاچاق در مشهد
*دولت خسارت کشاورزان مغان را پرداخت کند
*دانش آموز مینابی ربوده شد
*پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان
*کشف بیش از۹۸۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان بوشهر

کشف ۲۲۱ هزار ليتر سوخت قاچاق در مشهد

پایگاه اطلاع رسانی ناجا- خراسان رضوی: سردار بهمن اميري مقدم در تشريح عمليات ضربتي كارآگاهان مبارزه با قاچاق كالا پليس آگاهي خراسان رضوي گفت:‌ در پي اقدامات اطلاعاتي سرنخ هايي از قاچاق سوخت به دست آمد و كارآگاهان پليس آگاهي خودروي فوتون حامل محموله سوخت قاچاق را شناسايي و تحت تعقيب قرار دادند.
وي خاطر نشان كرد: ماموران انتظامي، اين خودرو را در فاز دوم شهرك صنعتي توس مشهد در حال تخليه سوخت در يك انبار توقيف كردند در بازرسي از خودرو و با توجه به مدارک موجود در انبار ۲۲۱ هزار ليتر گازوئيل قاچاق و خارج از شبكه توزيع كشف و عامل قاچاق دستگير كردند.

 

دولت خسارت کشاورزان مغان را پرداخت کند

تابناک- اردبیل: آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به مصوبه اخیر دولت در تخصیص مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به عشایر آسیب دیده از خشکسالی، از دولت خواست در پرداخت خسارت کشاورزان جلگه مغان در استان اردبیل تسریع نماید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: همان گونه که دولت مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال برای این منظور به کشاورزان استان گلستان اختصاص داده است در ارتباط با کمک به عشایر و کشاورزان منطقه مغان نیز که در ۲ سال اخیر دچار زیان های ناشی از خشکسالی شده اند مساعدت کند.

 

دانش آموز مینابی ربوده شد

مهر- هرمزگان: دانش آموز مینابی در بدو ورود به مدرسه توسط افرادی ناشناس به گروگان گرفته شد.
در اولین روز از هفته جاری و در بدو ورود و مراجعه دانش آموزان به کلاس های درس، یکی از دانش آموزان دبستان پسرانه ای واقع در محله باغملک شهرستان میناب توسط افراد ناشناس ربوده شد تا موجی از وحشت را در دل سایر دانش آموزان وخانواده های آنها ایجاد کند.

بلافاصله مأموران انتظامی در جریان واقعه قرار گرفته و پیگیری موضوع آغاز شده است .

 

پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان

ایرنا- گلستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از پرداخت حدود ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و طرح های اقتصادی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: گلستان از این حیث رتبه چهارم کشور را دارد.

حسینقلی قوانلو روز شنبه درجلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، فعالان اقتصادی و تجار گنبدکاووس اظهار داشت: از میزان تسهیلات پرداخت شده، سه هزارو ۷۲۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی دولتی و بقیه از منابع داخلی بانک ها بوده است.
وی افزود: امسال دولت برای فعال کردن واحدهای راکد، نیمه فعال و طرح های تولیدی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بسته حمایتی در قالب تسهیلات بانکی پیش بینی کرد که در استان گلستان یک هزارو ۱۰۰ واحد تولیدی واجد شرایط دریافت این تسهیلات شناخته شدند.
قوانلو با بیان اینکه این تعداد واحد تولیدی گلستان به ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند که به مرور به آنان پرداخت می شود، یادآور شد: تاکنون ۲۹۷ واحد تولیدی راکد، نیمه فعال و یا طرح اقتصادی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، تسهیلات دریافت کرده اند.
وی گفت: از مجموع واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات در استان گلستان، ۳۱ واحد در گنبدکاووس بوده است که حدود ۳۵۰ میلیارد ریال دریافتی داشتند.

 

کشف بیش از۹۸۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان بوشهر 

تابناک- بوشهر: فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: در یک ماه اخیر پایگاههای دریابانی بوشهر، گناوه و کنگان معادل ۹۸۹میلیارد و ۷۳۶میلیون و ۱۳۱هزار ریال کالای قاچاق کشف کردند.

سرتیپ دوم قلندر لشکری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین کالاهای کشف شده شامل ۱۱هزار و ۸۹۸دستگاههای برقی و الکتریکی خانگی و لوازم صوتی و تصویری، ۲۶هزار و ۹۸۸ دستگاه انواع تبلت و گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی گوشی همراه، ۳۷۲هزار و ۵۲عدد ظرفهای آشپزخانه، ۴۸۸هزار و ۲۲۵قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و یکهزار و ۸۱۳کیلوگرم چای است.
وی، ادامه داد: ۳۱۰هزار و ۶۵۶کیلوگرم انواع مواد خوراکی و برنج، دو هزار ۱۲۶قطعه لوازم یدکی خودرو، ۱۹هزار و ۵۰۸ دستگاه لوازم صنعتی و کارگاهی، یکهزار و ۶۲۳عدد لوازم جانبی رایانه، دو هزار و ۶۲۴عدد پتو، ۱۵۱هزار و ۳۴۴بطری انواع نوشیدنی و ۱۳دستگاه ماشین های سنگین از دیگر اقلام قاچاق کشف شده است.
لشکری یادآور شد: در پی کشف کالاهای یاد شده در آذرماه ۱۸ فروند شناور و خودرو توقیف و ۴۸ نفر قاچاقچی کالا نیز دستگیر و تحویل مقام قضایی شده است.
فرمانده دریابانی استان بوشهر اظهار کرد: امسال در اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و شعار سال ماموران دریابانی استان به همت و تلاش مضاعف برای رسیدن به این هدف مهم با انجام عملیاتهای متعدد دریایی و زمینی موفق به متلاشی کردن دهها باند قاچاق کالا و فرآورده های نفتی شدند.