رای مجلس به کوچک سازی دولت با اجرای برنامه ششم
رای مجلس به کوچک سازی دولت با اجرای برنامه ششم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات برنامه ششم توسعه به کوچک سازی دولت در طول سال‌های اجرای برنامه ششم رای دادند.

Image result for ‫مجلس شورای اسلامی‬‎نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات برنامه ششم توسعه به کوچک سازی دولت در طول سال‌های اجرای برنامه ششم رای دادند.

به گزارش یوپنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعد از ظهر امروز (یکشنبه) بعد از جریان رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه ششم ماده ۳۳ این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن در راستای اصلاح نظام اداری، موضوع «صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی‌سازی اندازه دولت و حذف دستگاههای موازی و غیرضرور و هزینه‌ زاید، اقدامات زیر انجام می‌شود :

۱- کاهش حجم، اندازه و ساختار مجموع دستگاههای اجرائی باستثنای مدارس دولتی در طول برنامه، ‌حداقل به میزان پانزده درصد (۱۵%) نسبت به وضع موجود (حداقل پنج درصد(۵%) در پایان سال دوم) از طریق واگذاری واحدهای عملیاتی، خرید خدمات و مشارکت با بخشهای غیردولتی با اولویت تعاونی ها، حذف واحدهای غیرضرور، کاهش سطوح مدیریت، کاهش پستهای سازمانی، انحلال و ادغام سازمان‌ها و مؤسسات و واگذاری برخی از وظایف دستگاههای اجرائی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تصویب شورای‌عالی اداری به جزء در مواردی که تاسیس آنها با مجوز مجلس شورای اسلامی باشد.

طبق تبصره این بند کلیه موارد مذکور باید در چارچوب قوانین و با رعایت آنها صورت پذیرد.

۲- به‌کارگیری افراد در قالب قرارداد کار معین (مشخص) یا ساعتی برای اجرای وظایف پستهای سازمانی، فقط در سقف مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز است. تمدید قراردادهای قبلی بلامانع است.

دولت در حدود اعتبارات هزینه‌ای سالانه متناسب با نرخ تورم نسبت به تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت اعم از مشمولان و غیرمشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری در لوایح بودجه سنواتی اقدام کند.

منبع: ایسنا