کشف ۳۴۰ کیلو‌گرم موادمخدر در استان گلستان/کاهش دید به ۵۰ متر درجاده های آذربایجان شرقی/اخاذ اینترنتی در دام پلیس فتای فارس
کشف ۳۴۰ کیلو‌گرم موادمخدر در استان گلستان/کاهش دید به ۵۰ متر درجاده های آذربایجان شرقی/اخاذ اینترنتی در دام پلیس فتای فارس

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۰/۰۷

13931218122850584888584کشف ۳۴۰ کیلو‌گرم موادمخدر در استان گلستان

تسنیم- گلستان: معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گلستان از انهدام ۳ باند و کشف بیش از ۳۴۰ کیلو گرم مواد مخدر توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

سرهنگ عسگر ساوری اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان موفق شدند در راستای طرح عملیاتی شناسایی و انهدام باند‌های قاچاق مواد مخدر، سه باند توزیع مواد مخدر را در استان شناسایی و منهدم کنند.

وی با اشاره به دستگیری ۶ قاچاقچی، افزود: با انهدام این سه باند به ترتیب ۱۹۰، ۸۰ و ۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از متهمان کشف شد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: طی این عملیات‌ها یک سلاح غیر مجاز کشف و ۷ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

 

image11482822196384توقيف کاميون حامل ۳۰ هزار ليتر سوخت قاچاق

پایگاه خبری ناجا- سيستان و بلوچستان: فرمانده انتظامي شهرستان سراوان از کشف ۳۰ هزار ليتر سوخت قاچاق و دستگيري يک قاچاقچي در اين رابطه خبر داد.

سرهنگ احسانعلي آذر پودينه در بيان جزئيات اين خبر گفت: ماموران پليس آگاهي در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مبارزه با قاچاق سوخت حين کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي به يک دستگاه کاميون تانکردار مشکوک شده و جهت بررسي بيشتر، آن را متوقف کردند.
وي ادامه داد: در بازرسي دقيق از اين کاميون ۳۰ هزار ليتر گازوئيل قاچاق کشف و در اين رابطه يک قاچاقچي دستگير که پس از تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

 

82362965-71279912کاهش دید به ۵۰ متر درجاده های آذربایجان شرقی

ایرنا- آذربایجان شرقی:  رییس اداره راه های آذربایجان شرقی اعلام کرد: مه شدید موجب شده است که افق دید در محورهای مواصلاتی استان به ۵۰ متر کاهش یابد.

علی هوشیار افزود: در زمان حاضر در هیچ یک از محورهای ارتباطی استان برف و کولاک نیست و رفت و آمد در آنها عادی است.
وی اظهار کرد: البته راه ۲۷۵ روستای استان از جمله ۵۰ روستا در بستان آباد، ۲۰ روستا در چاراویماق و ۲ روستا در سراب همچنان بسته است.
وی تشریح کرد: در ورزقان راه ارتباطی ۲۰ روستا، هریس پنج روستا، هشترود ۴۰ روستا، میانه ۱۰۰ روستا، جلفا ۸ روستا، تبریز پنج روستا و عجب شیر یک روستا بسته است.
آذربایجان شرقی بیش از دو هزار و ۷۰۰ روستا دارد.
رییس اداره راه های استان یادآور شد: یک هزار و ۳۰ نفر از نیروهای راهداری با همه امکانات و تجهیزات برای بازگشایی راه های بسته شده تلاش می کنند.

 

57405982شرکت ۶۰۰۰ نفر در کلاس‌های نهضت سوادآموزی چهارمحال و بختیاری

ایسنا- چهارمحال و بختیاری: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون شش هزار و ۶۳۳ نفر بی‌سواد و کم‌سواد تحت پوشش دوره‌های مختلف سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

مرتضی ارشادی اظهار کرد: طبق سرشماری سال ۹۰ حدود ۴۹ هزار و ۹۸۱ بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان وجود دارد.

ارشادی با اشاره به وجود ۹ مرکز یادگیری محلی در استان، تصریح کرد: این مراکز با هدف توانمندسازی افراد و به ویژه در جوامع روستایی و عشایری و باسواد کردن افراد بی‌سواد به همراه آموزش مهارت‌ها ایجاد شده‌اند.

وی، تشکیل کارگروه تولید محتوای آموزشی، برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت آموزش دهندگان و برگزاری کارگاه آموزشی برای کارشناسان را از برنامه‌های کیفیت بخشی به فعالیت‌های سازمان برشمرد و گفت: یکی از قوی‌ترین شاخصه‌های توسعه، ارتقای سطح سواد است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان در سه آیتم سوادآموزی، انتقال و تحکیم از رشد خوبی برخوردار است.

وی از شرکت ۶۶۳۳ نفر در کلاس‌های نهضت سوادآموزی طی سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: در دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم به ترتیب ۴۵۲۱، ۱۳۱۳ و ۷۹۹ نفر واجد شرایط سوادآموزی و مشغول به تحصیل در کلاس‌های نهضت سوادآموزی هستند.

 

13941206000174_photoaاخاذ اینترنتی در دام پلیس فتای فارس

فارس- فارس: با تلاش مأموران پلیس فتای فارس، فردی که با به دست آوردن عکس‌های شخصی و اطلاعات خصوصی شاکی، قصد اخاذی ۵۰ میلیون ریالی از وی را داشت شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا این استان اظهار داشت: خانمی با مراجعه به این پلیس و ارائه مرجوعه قضائی اعلام می‌کند فردی ناشناس با ارسال تصاویر شخصی و اطلاعات خصوصی‌ وی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام تهدید کرده که چنانچه ۵۰ میلیون ریال به حسابش واریز نکند، اقدام به انتشار این تصاویر در فضای مجازی خواهد کرد.

سرهنگ حبیب‌الله رجبلی خاطرنشان کرد: شاکی که در یکی از آرایشگاه‌های زنانه در شیراز مشغول به کار است، با اظهار این که به کسی مظنون نیست خواستار رسیدگی به شکایت خود شد.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده، کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در ابتدا مشخص می‌شود سیم‌کارت تلفن همراهی که شاکی با آن اقدام به ثبت‌نام در شبکه اجتماعی کرده، مفقود شده و درواقع شاکی تنها از این سیم‌کارت به‌عنوان ثبت‌نام در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کرده که پس از ساخت حساب کاربری آن را از روی تلفن همراه خود خارج کرده است.

رجبلی تصریح کرد: در ادامه با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری متهم پرونده می‌شوند که وی خانم جوانی است که از مشتریان شاکی بوده و با دیدن مستندات لازم به جرم ارتکابی اقرار می‌کند.

وی افزود: متهم در بازجویی خود اعتراف می‌کند هنگامی‌که به آرایشگاه مراجعه کرده متوجه تعدادی سیم‌کارت در داخل یکی از گلدان‌های مغازه می‌شود که در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت آن سیم‌کارت‌ها می‌کند؛ در ادامه از روی کنجکاوی با استفاده از سیم‌کارت‌های سرقت شده اقدام به ثبت‌نام در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام کرده و به‌خاطراین‌که شاکی پیش‌ازاین از این سیم‌کارت برای ثبت‌نام خود استفاده کرده است تمام اطلاعات شخصی وی ازجمله تصاویر شخصی‌ او که در این اپلیکیشن‌ها بوده است، به دست می‌آورد و از طریق اکانت ناشناس دیگری اقدامات شوم خود را عملی می‌‌کند.