کشف جمجمه یک انسان در خیابان جانباز مشهد/زلزله میامی خسارت جانی نداشت/قصاب جاعل مهر دامپزشکی به ۱۱ سال زندان محکوم شد
کشف جمجمه یک انسان در خیابان جانباز مشهد/زلزله میامی خسارت جانی نداشت/قصاب جاعل مهر دامپزشکی به ۱۱ سال زندان محکوم شد

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۰/۰۸

2319994کشف جمجمه یک انسان در خیابان جانباز مشهد

مهر- خراسان رضوی: پاکبان شهرداری در حین انجام کار در خیابان جانباز مشهد با جمجمه و بقایای جسد یک انسان مواجه شد.
به گزارش خبرنگار مهر، یک پاکبان شهرداری هنگام لای روبی جوی آب در خیابان جانباز مشهد با بقایای جسد یک انسان مواجه شد.

این پاکبان ابتدا چند تکه استخوان پیدا می‌کند که به آن‌ها توجهی نمی‌کند، اما کمی جلوتر، چشمش به یک جمجمه می‌افتد و موضوع را به پلیس گزارش می‌دهد.

اطلاعات بیشتر و صحت موضوع از مراجع رسمی مرتبط در دست پیگیری است.

گفتنی است روابط عمومی پزشک قانونی مشهد با تایید صحت موضوع عنوان کرد: جمجمه و بقایای جسد از کلانتری آبکوه؛ تحویل پزشکی قانونی جهت انجام روال قانونی شده است.

 

۹۰۰ میت در آرامستان بهشت محمدی سنندج

2264592فارس- کردستان: مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج گفت: در ۹ ماه گذشته ۹۰۰ میت در آرامستان بهشت محمدی به خاک سپرده شده‌اند که ۵۲۸ نفر از این تعداد مرد و ۳۷۲ نفر زن بودند.
توفیق سرفراز سه‌شنبه‌شب در نشست با خبرنگاران در سنندج به عملکرد ۹ ماهه سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: در ۹ ماه گذشته ۹۰۰ میت در بهشت محمدی به خاک سپرده شدند که ۵۲۸ نفر از این تعداد، مرد و ۳۷۲ نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد متوفیان در ۹ ماه گذشته مربوط به آذرماه سال‌جاری با ۱۲۶ نفر شامل ۷۹ مرد و ۴۷ زن و کمترین آمار نیز مربوط به شهریورماه با ۷۴ نفر شامل ۴۳ نفر مرد و ۳۱ زن بوده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد متوفیان ۳۰۷ نفر بودند که ۱۸۹ نفر از این آمار مرد و ۱۱۸ نفر هم زن بودند.

سرفراز تصریح کرد: در سه ماهه دوم امسال ۲۶۴ میت در بهشت محمدی به خاک سپرده شدند که از این تعداد ۱۵۱ نفر مرد و ۱۱۳ نفر زن بوده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج، آمار متوفیان سه ماهه پاییز امسال را ۳۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: در سه ماهه سوم امسال ۱۸۸ نفر مرد و۱۴۱ زن در بهشت محمدی آرمیدند.

سرفراز در خصوص طرح ثبت قبور ذخیره در سامانه سازمان هم، عنوان کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون ۳۷۰ قبور پس از بررسی مدارک و شناسایی قطعه در سامانه این سازمان بصورت رسمی ثبت شده است.

 

2320046زلزله میامی خسارت جانی نداشت

مهر- سمنان: سرپرست فرمانداری میامی با اشاره به وقوع دو زمین لرزه به بزرگی ۴.۹ و ۳.۵ ریشتر در روستای نردین بخش کالپوش این شهرستان، گفت: این حادثه خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشته است.
محمد مهدی کریمی ضمن اشاره به وقوع زلزله ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر در ساعت ۱۲.۲۵ بامداد چهارشنبه در روستای نردین بخش کالپوش شهرستان میامی، اظهار داشت: ژئوفیزیکک دانشگاه تهران مرکز این زمین لرزه را مینودشت استان گلستان اعلام کرده است ولی مشاهدات ما نشان می دهد که کانون این زلزله در روستای نردین از کلاته های شرقی میامی بوده است.

وی با اشاره به خسارت قابل توجه ساختمان های مسکونی روستای نردین در حادثه زلزله امروز، گفت: زمین لرزه دیگری در ساعت ۵.۳۰ صبح به بزرگی ۳.۵ ریشتر را در همین منطقه شاهد بودیم.

سرپرست فرمانداری میامی ضمن تشریح وضعیت شب گذشته مردم بخش کالپوش، ابراز داشت: کانون زلزله در روستای نردین بود که مردم پس از احساس زمین لرزه با وجود شدن گرفتن بارش باران در بیرون از منازل خود شب را سر کردند و این درحالی است که بسیاری از خانه های مسکونی این روستا با ترک و شکاف های وسیعی در سقف و دیوار روبرو هستند و وضعیت در حال بررسی است.

 

139211231512345092119014آزادی ۲۱۵ نفر از زندانیان غیرعمد استان البرز 

تسنیم- البرز: مدیرعامل ستاد دیه استان البرز از آزادی ۲۱۵ نفر از زندانیان غیرعمد استان البرز در ۹ ماهه گذشته خبر داد.

محمدباقر مقدسی اظهار داشت: در ۹ ماه گذشته ۲۱۵ نفر از مددجویان استان البرز آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲ نفر خانم و مابقی آقا بودند، افزود: این افراد جزو بدهکاران مالی و مهریه هستند که با کمک خیرین آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز با اشاره به اینکه در ۵ سال گذشته هزار و ۱۰۵ نفر زندانی غیرعمد آزاد شده‌اند، گفت: درصد گذشت شاکی در استان البرز از میانگین کشوری هم بالاتر بوده است.

 

قصاب جاعل مهر دامپزشکی به ۱۱ سال زندان محکوم شد

82364599-71282774ایرنا- خراسان رضوی: رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: یک متخلف بهداشتی که با جعل مهر دامپزشکی اقدام به فروش گوشت غیربهداشتی می کرد با پیگیری این اداره به دام افتاد و بنا بر رای قضایی به تحمل ۱۱سال حبس محکوم شد.

ولی الله جغتایی افزود: بعد از یک سال بازرسی و پیگیری مداوم با حکم دادستانی و همکاری نیروی انتظامی از زیرزمین یک واحد قصابی در سبزوار ۴۴۵ کیلوگرم انواع گوشت فاقد مشخصات و تاریخ مصرف کشف شد.
وی ادامه داد: این متخلف در منزل شخصی نسبت به کشتار دام و ممهور کردن آن با استفاده از مهر جعلی و عرضه گوشت به شهروندان اقدام می کرد اما در هر بار بازدید بازرسان دامپزشکی با شگرد خاصی این مساله را انکار می کرد.
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: با اعمال تغییرات محرمانه جزئی در مهر مخصوص دامپزشکی، در بازدید اخیر از این واحد قصابی متخلف جعل مهر قطعی شد.
وی افزود: همچنین این قصابی دارای یک زیرزمین بود که بازرسان در هر بازبینی درخواست بازگشایی آن را کرده بودند که قصاب به بهانه منزل شخصی مانع باز کردن قفل آن می شد.

او ادامه داد: با حکم دادستانی نسبت به بازگشایی این زیرزمین نیز اقدام شد که بوی نامطبوع مکان نشاندهنده انجام اقدامات غیر بهداشتی و حمل و نقل گوشت بود. در این زیرزمین علاوه بر دو چرخ گوشت بزرگ، سردخانه ای بود که در آن انواع فرآورده های دامی غیرقابل مصرف همچون چربی، چانه و بینی گاو، گوشتهای مشکوک غیر از گاو و گوسفند و سنگدان مرغ تاریخ گذشته نگهداری می شد.

 

تخریب پل ارتباطی مناطق روستایی بازفت چهارمحال و بختیاری

203559_340تابناک- چهارمحال و بختیاری: بخشدار بازفت شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری از تخریب پل و قطع شدن راه ارتباطی مناطق مسکونی روستاهای ‘لبد اولیا و سفلی’ با مرکز بخش و شهرستان در پی بارش باران های سیل آسا طی روزهای اخیر خبر داد.

سروش ظاهری طول مسیر سیل بند و پل ارتباطی را ۵۰۰ متر برآورد کرد و از مسئولان خواست برای تعمیر یا ایجاد جاده جایگزین موقت بکوشند.
وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار و مساعد شدن شرایط جوی، این دهنه پل در کمترین زمان ممکن بازسازی و تکمیل خواهد شد.
بخشدار بازفت تعداد خانوار مناطق روستایی لبد اولیا که امکان رفت و آمد به مرکز بخش و شهرستان را ندارند بیش از ۲۴ خانوار روستایی و عشایری ذکر کرد و گفت: درحال حاضر اهالی این منطقه برای رفت آمد و تامین مایحتاج اولیه با پای پیاده مسیر ۲۰ کیلومتری تا مرکز بخش را طی می کنند.
وی همچنین انسداد راه روستایی منطقه ‘سه جو- گاوشیر’ در این منطقه را یادآورشد و گفت: راه ارتباطی هفت آبادی در این منطقه به دلیل بارش برف سنگین با مشکل مواجه شده است.
کوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری در ۹۵ کیلومتری شهرکرد قرار دارد که در فصول سرد سال به شهرستان یخی معروف است.