چالدران سردترین شهر کشور/۴ زخمی در درگیری خانوادگی در اهواز/کشف ۸۸ کیلوگرم تریاک و حشیش در کرمانشاه
چالدران سردترین شهر کشور/۴ زخمی در درگیری خانوادگی در اهواز/کشف ۸۸ کیلوگرم تریاک و حشیش در کرمانشاه

بسته خبری استان ها ۹۵/۰۱۰/۱۱

13930804000710_photoaچالدران سردترین شهر کشور

فارس- آذربایجان غربی: مدیرکل اداره هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شب گذشته چالدران سردترین شهر کشور شد.

صادق ضیائیان اظهار داشت: موج سرما در آذربایجان غربی ادامه دارد و در این میان چالدران بار دیگر رکورددار سردترین شهر کشور شد.

وی تصریح کرد: درجه حرارت در چالدران شب گذشته به ۱۹ درجه زیر صفر رسید و رکورددار برودت هوا طی شب گذشته در سطح کشور شد.

مدیرکل اداره هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: شب گذشته همه شهرهای استان دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند و تنها چالدران رکورددار سردترین شهرستان بود.

این مسؤول یادآور شد: تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از گذر موج بارشی ضعیف و زودگذر است که بر این اساس شاهد بارش‌های پراکنده در سطح استان خواهیم بود و طبق الگوهای دمایی از فردا انتظار داریم دماهای استان با شیب ملایم کاهش یابد.

 

80352_604کشف محموله قاچاق ماهی خاویار کم یاب در استان گلستان

ایرنا- گلستان: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساحلی گُمیشان در غرب استان گلستان گفت که ۴۲ قطعه ماهی خاویاری ازون برون از نوع قره برون که در معرض خطر انقراض قرار دارد؛ از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

علی اکبر قنبرزاده افروزی اظهار داشت: طبق اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر حمل و نقل تعدادی ماهی ازون برون، هماهنگی لازم با پلیس گمیشان انجام و در یک عملیات با متوقف ساختن خودرو سمند، ماهیان خاویاری کشف و در این رابطه دو نفر دستگیر شدند.
وی گفت: ماهیان کشف شده جزو ماهیان در معرض خطر انقراض بوده که طبق قانون قاچاق کالا و ارز صید، حمل، فراوری و عرضه آن ها قاچاق محسوب می شود و قانونگذار نیز مجازات شدید در جهت حمایت از این گونه ماهی و ممانعت از انقراض آن را تعیین کرده است.

 

57409828۴ زخمی در درگیری خانوادگی در اهواز

ایسنا- خوزستان: فرمانده انتظامی اهواز از زخمی شدن چهار نفر در یک درگیری خانوادگی مقابل یکی از شعب دادسرای اهواز خبر داد.

سرهنگ محمد صفری اظهار کرد: درگیری خانوادگی که امروز در خیابان روبه‌روی دادسرای منطقه باهنر اهواز رخ داد، چهار مصدوم بر جای گذاشت.

وی افزود: یک خانواده که به دلیل اختلاف ملکی به دادسرا مراجعه کرده بودند، در خیابان روبه‌روی دادسرا با یکدیگر درگیر شدند که در این میان یکی از منازعان با تیراندازی به وسیله اسلحه شکاری، سه نفر را زخمی کرد و یک نفر نیز در این درگیری به ضرب چاقو زخمی شد.

صفری ادامه داد:‌ نیروهای انتظامی بلافاصله با حضور در محل درگیری، منازعان را دستگیر و اسلحه ضارب نیز کشف و ضبط شد. در جریان این درگیری چهار نفر از منازعان از جمله دو ضارب دستگیر شدند.

وی گفت:‌ چهار مصدوم این درگیری به وسیله نیروهای اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند که حال عمومی آنان رضایت‌بخش است.

 

5630687_741کشف لودر قاچاق ۴ ميلياردي در خرم آباد

تابناک- لرستان: در پي دريافت اطلاعاتي مبني بر اينکه يک دستگاه لودر قاچاق در خرم آباد نگهداري مي شود، ماموران پليس آگاهي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار محمد قنبري گفت: در پي دريافت اطلاعاتي مبني بر اينکه يک دستگاه لودر قاچاق در خرم آباد نگهداري مي شود، ماموران پليس آگاهي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران با انجام کارهاي اطلاعاتي موفق به شناسايي محل مورد نظر شده و لودر فاقد مدارک گمرکي را کشف کردند.

فرمانده انتظامي لرستان با اشاره به اين که کارشناسان ارزش لودر را چهار ميليارد ريال برآورد کردند، گفت: لودر کشف شده همراه پرونده تحويل اداره تعزيرات شهرستان خرم آباد شد.

 

139307261616055013870044کشف ۸۸ کیلوگرم تریاک و حشیش در کرمانشاه

مهر- کرمانشاه: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف محموله ۸۸ کیلویی تریاک و حشیش طی یک عملیات ضربتی در شهر کرمانشاه خبر داد.
سردار منوچهر امان اللهی امروز شنبه در جمع خبرنگاران از کشف محموله ۸۸ کیلویی تریاک و حشیش طی یک عملیات ضربتی در شهر کرمانشاه خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان به دنبال کسب یک مورد خبر -مبنی بر اینکه افرادی به هویت معلوم، اهل و ساکن استان فارس، در قالب یک باند به صورت گسترده در زمینه تهیه و انتقال مواد مخدر از شهرهای جنوبی به استان کرمانشاه فعالیت دارند- موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

امان الهی افزود: مأموران اداره عملیات ویژه این پلیس با اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبتی، موفق شدند زمان و مکان انتقال محموله به استان کرمانشاه را شناسایی کنند و محور مورد نظر را تحت کنترل نامحسوس قرار دهند.

مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: طی هماهنگی با مقام قضائی، سه اکیپ از ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به محور کرمانشاه- بیستون اعزام شدند و خودروی موردنظر را به همراه دو سرنشین در حوالی پلیس راه بیستون شناسایی کردند، که طی یک عملیات ضربتی خودرو متوقف و دو متهم نیز دستگیر شدند.

سردار امان اللهی گفت: در بازرسی از خودروی قاچاقچیان، ۱۵ بسته مواد مخدر از نوع تریاک به وزن تقریبی ۵۵ کیلوگرم با لفافه و ۳۳ بسته حشیش به وزن ۳۳ کیلوگرم با لفافه که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.