ولایتی در دیدار با ولیدمعلم: آزادی حلب فتح الفتوح بود
ولایتی در دیدار با ولیدمعلم: آزادی حلب فتح الفتوح بود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آزادی حلب یک پیروزی استراتژیک است که به اقرار دوست و دشمن فتح الفتوح بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آزادی حلب یک پیروزی استراتژیک است که به اقرار دوست و دشمن فتح الفتوح بوده است.

به گزارش یوپنا، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار با ولیدمعلم وزیر امور خارجه سوریه ضمن تبریک پیروزی نیروهای ارتش و مقاومت سوریه در شهر استراتژیک حلب، آزادی حلب را فتح الفتوح خواند و اظهار داشت: میزان اهمیت این پیروزی بر کسی پوشیده نیست و این تنها گفته دوستان سوریه هم نبوده و دشمنان سوریه هم بر این موضوع تاکید دارند.

57389174

ولایتی گفت: روابط ایران و سوریه یک رابطه طولانی مدت و استراتژیک است که از زمان رئیس جمهور پیشین آن کشور مرحوم حافظ اسد این روابط تاکنون برقرار بوده است.

ولیدمعلم: گروه های مسلح سوری خود را از تروریست ها جدا کنند

همچنین ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در این دیدار اظهار داشت: پیروزی حلب پیروزی مشترک ایران، روسیه و سوریه بوده چرا که تمام تلاش های جبهه مقاومت در جهت تحقق این پیروزی دست به دست هم داد و آن را رقم زد.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: پس از پیروزی حلب ما باید فکری می کردیم که در جهت پیشروی به سمت حل بحران سوریه بهره برداری مناسبی را داشته باشیم به همین دلیل برای متوقف ساختن عملیات جنگی با هماهنگی ایران، روسیه و سوریه اقدام شد تا نهایتا درها به روی گفتگوی سوری-سوری گشوده شود.

معلم اظهار داشت: آزادسازی حلب و متوقف کردن عملیات جنگی یک فرصت تاریخی و حقیقی برای کسانی است که علاقه مندند در ساختن آینده سوریه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: اگر برخی کسانی که گمان کرده اند می توانند از اجلاس دوم سوریه (مذاکرات آستانه) بهره برداری کنند تا مسائلی را مطرح کنند که با مصالح سوریه جور درنیاید؛ در این صورت آنها خودشان را منزوی خواهند کرد و این فرصت ارزشمند را از دست خواهند داد.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: برای موفقیت گفتگوهای مذاکرات باید گروه های مسلح خود را از تروریست ها جدا کنند و از محیط پیرامون شهر حلب هم عقب نشینی کنند تا مردم آنجا احساس امنیت داشته باشند؛ در هر حال باید بدانند که پیروز میدان حلب دولت و مردم سوریه هستند.

معلم ادامه داد: دولت و ملت سوریه از رهبری و مردم جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت های سیاسی و اقتصادی آنها که در راستای از میان برداشتن تروریست ها در منطقه بوده است کمال قدردانی و تشکر را داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از هماهنگی صورت گرفته میان ایران، سوریه و روسیه راضی و خرسندیم چرا که این اتحاد اثربخشی خود را در جهت مبارزه با تروریسم و یافتن راه حل سیاسی برای خروج از بحران سوریه به اثبات رسانده و خواهد رساند.

منبع: مهر