یک مقام مسئول با تشریح دلایل اختلال و کمبود عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌ها از رفع این مشکل تا فردا شب خبر داد و گفت: مردم می‌توانند به جای بنزین سوپر از بنزین یورو چهار استفاده کنند. کرامت ویس کرمی امروز در گفتگو با مهر درباره دلایل اختلال در عرضه و توزیع بنزین سوپر در […]

یک مقام مسئول با تشریح دلایل اختلال و کمبود عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌ها از رفع این مشکل تا فردا شب خبر داد و گفت: مردم می‌توانند به جای بنزین سوپر از بنزین یورو چهار استفاده کنند.

کرامت ویس کرمی امروز در گفتگو با مهر درباره دلایل اختلال در عرضه و توزیع بنزین سوپر در سطح شهر تهران، گفت: در حال حاضر مشکل و محدودیتی در تولید بنزین سوپر در سطح پالایشگاه‌های نفت کشور وجود ندارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران با تاکید بر اینکه از حدود چهار روز گذشته تاکنون عرضه بنزین سوپر در برخی از جایگاه های تهران متوقف شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از بنزین سوپر مورد نیاز تهران از مسیر خط لوله به انبارهای نفت منتقل می‌شود هم اکنون یکسری تغییرات عملیاتی در سطح شبکه خطوط لوله در حال انجام است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با ایجاد تغییرات عملیاتی در مسیر خط لوله عملا امکان انتقال بنزین سوپر از این مسیر با مشکلاتی همراه شده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت حداکثر تا فردا شب (دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵) این مشکلات حل و فصل می‌شود.

ویس کرمی با یادآوری اینکه در طول چند روز گذشته بنزین سوپر مورد نیاز تهران با استفاده از نفتکش‌های جاده پیما از پالایشگاه نفت شازند اراک به انبارهای نفت تهران انتقال داده شده است، بیان کرد: در این مدت عرضه بنزین سوپر در کل جایگاه‌های تهران متوقف نشده و صرفا در جایگاه‌هایی که عرضه و تقاضا برای بنزین سوپر بالا بوده، این فرآورده نفتی ارسال شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران با بیان اینکه کل نیاز تهران به بنزین سوپر روزانه حدود یک میلیون لیتر است، تاکید کرد: به عبارت دیگر در طول چند روز اخیر صرفا بنزین سوپر در تعدادی از جایگاه‌های شمال، غرب و مرکز تهران که مصرف و فروش بالایی دارند عرضه شده است.

وی با اعلام اینکه تا فردا وضعیت عرضه بنزین سوپر در تهران به حالت عادی باز می‌گردد، یادآور شد: بر این اساس عرضه بنزین سوپر در تمامی جایگاه‌های متقاضی حاشیه و کلانشهر تهران عرضه و توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون در تمامی جایگاه‌های تهران بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا عرضه و توزیع می‌شود و حتی در صورت توقف عرضه بنزین سوپر، بنزین یورو با کیفیت و استاندارد بالایی بوده که مردم می‌توانند از این نوع بنزین استفاده کنند.

در همین حال منصور ریاحی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم در گفتگویی تلویزیونی از توزیع روزانه ۶.۵ میلیون لیتر بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت کشور برای جبران کمبود عرضه خبر داد و گفت: وضع توزیع بنزین سوپر تا هفته آینده در کل کشور عادی خواهد شد.