سقوط تخته سنگ روی سواری پراید در اصفهان/تعطیلی کلیه مدارس اهواز در نوبت عصر/پرداخت خسارت حمله پلنگ به دام های مردم ایلام
سقوط تخته سنگ روی سواری پراید در اصفهان/تعطیلی کلیه مدارس اهواز در نوبت عصر/پرداخت خسارت حمله پلنگ به دام های مردم ایلام

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۰/۱۳

139510131311444589604534سقوط تخته سنگ روی سواری پراید در اصفهان

تسنیم- اصفهان: رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: علت سقوط تخته سنگ روی سواری پراید در بزرگراه آزادگان اصفهان عدم رعایت نکات ایمنی بر بستن بار بوده است.

سرهنگ حسین پورقیصری، درباره حادثه سقوط تخته سنگ روی یک سواری در بزرگراه آزادگان اظهار داشت: پیش از ظهر امروز به علت عدم توجه به جلو توسط تریلر برخوردی میان تریلر و کامیون جلویی آن صورت می‌گیرد که در این برخورد تریلر مقصر بوده اما مسئله اصلی بار سنگ تریلر بوده که نکات ایمنی در بستن بار رعایت نشده بود.

وی افزود: به این ترتیب سنگ بر روی صندوق یک خودروی سواری پراید می‌افتد اما این تصادف خسارت جانی نداشته است.

 

13950727000733_photoaبستری بیش از ۱۸ هزار بیمار در بیمارستان بوکان

فارس- آذربایجان غربی: مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان از بستری شدن ۱۸ هزار و ۵۶ بیمار در ۹ ماه سال جاری در بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان خبر داد.

محمد عباسی اظهار داشت: در ۹ ماه سال جاری ۱۸ هزار و ۵۶ بیمار در بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان بستری شده‌اند.

وی در مورد شاخص‌های بیمارستان تصریح کرد: در این مدت درصد اشغال تخت ۱۰۷٫۹۱ درصد، متوسط روزهای بستری ۲٫۲۸ روز و نسبت پذیرش برای هر تخت ۱۳۰٫۷ بیمار بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: نسبت اعمال جراحی به بستری ۳۲٫۸۷ درصد، تعداد کل زایمان‌ها ۳ هزار و ۵۳۰ مورد و نسبت سزارین به زایمان ۳۵٫۴۴ درصد بوده است.

این مسؤول یادآور شد: بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی شهید دکتر قلی‌پور بوکان با ۱۳۸ تخت فعال دارای بخش‌های جراحی زنان، مردان و عمومی، داخلی زنان و مردان، کودکان، نوزادان، زایمان است.

عباسی ادامه داد: علاوه بر این بخش‌های CCU، ICU، دیالیز، اورژانس و واحدهای پاراکلینیکی رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه بستری، سونوگرافی، مرکز تصویربرداری و پاتولوژی در این بیمارستان فعال هستند.

 

2324955تعطیلی کلیه مدارس اهواز در نوبت عصر

مهر- خوزستان: به علت افت فشار و در برخی موارد قطع آب، کلیه مدارس نوبت بعد از ظهر امروز اهواز تعطیل اعلام شد.
فرمانداری اهواز اعلام کرد: باتوجه به اعلام اداره کل آموزش وپرورش استان خوستان و شرکت آب و فاضلاب اهواز اکثر مدارس اهواز امروز با قطعی آب مواجه هستند به همین دلیل تمامی مدارس در نوبت عصرامروز دوشنبه تعطیل اعلام شد.

همچنین در اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب شهرستان اهواز نیز آمده است: به اطلاع شهروندان منطقه غرب اهواز می رساند با توجه به اشکالات پیش آمده در روند تعمیرات اعلام شده در محل تاسیسات تصفیه خانه آب شماره دو اهواز، متاسفانه قطعی و افت فشار آب در این منطقه تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت.

 

57409859کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در آستانه اشرفیه

ایسنا- گیلان: فرمانده انتظامی شهرستان آستانه اشرفیه از کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منوچهر محبوبی ابراهیمی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا مأموران انتظامی این شهرستان به یک دستگاه خودروی نیسان که حامل چوب بوده مشکوک شده و این خودرو را متوقف می کنند.

وی با بیان این‌که مأموران انتظامی با بررسی مدارک و در بازرسی از این خودرو ۳ تن چوب جنگلی قاچاق فاقد مجوز حمل کشف کردند، افزود: راننده و سرنشین ۴۲ و ۳۳ ساله این خودرو دستگیر شدند.

 

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-01-02 09:24:31Z | http://piczard.com | http://codecarvings.comivے“ض&س-

پرداخت خسارت حمله پلنگ به دام های مردم ایلام

خبرآنلاین- ایلام: معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: برای نخستین بار خسارت وارد شده به برخی دامداران استان بدلیل حمله پلنگ به دام ها پرداخت شد.

علی طاهرسارایی اظهار کرد: برای اولین بار در کشور سازمان حفاظت محیط زیست با انعقاد تفاهم نامه ایی با بیمه ما، خسارت های ناشی از حمله پلنگ به دام های مردم را تقبل و پرداخت می کند.
وی افزود: در این ارتباط ۶۰ میلیون ریال به چهار نفر از دامداران شهرستان های ایلام، آبدانان و دره شهر که دام های آنها چندی پیش مورد حمله پلنگ قرار گرفته بود، پرداخت شد.
سارایی یادآور شد: بعد از حمله پلنگ یا هر حیوان وحشی دیگری به دام ها، کارشناسان محیط زیست و نیروی انتظامی با حضور در محل مقدار و شیوه خسارت ها را بررسی و صورت جلسه کرده و بعد از تایید خسارت ها و با شکایت دامدار برای تایید پرداخت ها به سازمان محیط زیست کشور ارجاع می کنند.
به گفته وی، سازمان درصدد است که خسارت های ناشی از حمله گرگ و خرس به دامداران را نیز به این قرارداد اضافه کند تا در آینده هزینه خسارت حمله این وحوش بعد از تایید کارشناسان به دامداران پرداخت شود.
وی اضافه کرد: همه ساله تعداد زیادی از دام های عشایر، کشاورزان و دامداران مورد حمله حیوانات وحشی قرار می گیرد و از این محل زیان می بینند که این افراد از محیط زیست خواهان جبران خسارت حمله وحوش هستند.
سارایی گفت: عمده این جانوران وحشی به علت تعدی و تجاوز بشر به زیستگاه شان و یا شکار حیواناتی که غذای این وحوش را تشکیل می دهند، مجبورند از دام های اهلی برای زنده ماندن و رفع گرسنگی شکار کنند.
وی افزود: در حال حاضر ۱۵ فقره پرونده شکایت ناشی از حمله گرگ، پلنگ و خرس به دام ها در این استان تشکیل شده که اکنون تنها غرامت حمله پلنگ توسط ‘بیمه ما’ پرداخت می شود.